• Kreu
  • Aktualitet
  • Fokus
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • Shëndet
  • OP-ED
  • Kush jemi ne
  • Terms and conditions
  • Privacy Policy
E premte, 19 Dhjetor, 2025
  • Hyr
SkyWeb.al
  • Kreu
  • Aktualitet
  • Fokus
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • Shëndet
  • OP-ED
Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
SkyWeb.al
  • Kreu
  • Aktualitet
  • Fokus
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • Shëndet
  • OP-ED
Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
SkyWeb.al
Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
Kreu Aviacion

Jetike për fluturimin, çfarë janë “flapset” që hapen poshtë krahëve të avionit pak para ngjitjes?

SkyWeb Nga SkyWeb
18 Qershor, 2025
në Aviacion, Kryesore
A A
0
Jetike për fluturimin, çfarë janë “flapset” që hapen poshtë krahëve të avionit pak para ngjitjes?

xr:d:DAF-KFInO14:3,j:3450177504019894223,t:24022908

Share on FacebookShare on WhatsApp

Nëse keni vëzhguar ndonjëherë krahët një avioni që pozicionohet për ngritje, pak para se të fillojë marrjen e shpejtësisë, vërehet një zgjerim i krahëve në pjesën e pasme. Në gjuhën teknike ato quhen “flaps” nga pilotët dhe inxhinierët dhe kanë një rol jetik gjatë momenteve të para pas shkëputjes së avionit nga toka.

Çfarë bëjnë flapset?
Flapset janë sipërfaqe të lëvizshme në pjesën e pasme të krahëve të avionit. Kur hapen, ato ndryshojnë formën e krahut duke i shtuar atij sipërfaqe dhe lakim. Kjo lejon që krahu të prodhojë më shumë ngritje edhe në shpejtësi më të ulët, duke e ndihmuar avionin të shkëputet nga pista më herët.

Ato mund të hapen pak, kur avioni është i lehtë dhe kushtet atmosferike të volitshme, por edhe shumë kur kemi të bëjmë me avion të rëndë, pistë të shkurtër dhe mot të nxehtë.

Hapen më shumë kur:

  • pista është e shkurtër,

  • avioni është i ngarkuar me peshë të madhe,

  • ndodhet në aeroport me lartësi të madhe mbidetare,

  • moti është shumë i nxehtë (ku ajri është më i hollë dhe gjenerimi i ngritjes është më i vështirë).

Më shumë “flaps” do të thotë ngritje më e hershme, kënd ngjitjeje më i pjerrët dhe rrezik më i ulët për tejkalim të pistës.

Siguria para gjithçkaje

Vendosja e saktë e pozicionit të flapsave është pjesë standarde e kontrollit para ngritjes. Por historia e aviacionit ka treguar se harrimi i flapsave mund të ketë pasoja fatale.
Në aksidentin e njohur të Delta 727 në Dallas, si dhe në një incident me një Boeing 737-800 të dokumentuar nga NASA, mosvendosja e flapsave për ngritje ishte shkaku kryesor i dështimit. Dyshohet se një problem me pozicionimin e “flapseve” shkaktoi edhe aksidentin e fundit me Air India.


Këto ngjarje çuan në përmirësimin e procedurave të kontrollit në kabinë, ku sot përdoret sistemi i rreptë “kontroll-përgjigje”, ku një pilot urdhëron dhe tjetri verifikon, duke eliminuar mundësinë e gabimeve të heshtura.

Balanca mes ngritjes dhe performancës së ngjitjes

Megjithatë, flapsat nuk hapen gjithmonë maksimalisht. Hapja e plotë shton ndjeshëm rezistencën e ajrit (drag), gjë që ul shpejtësinë e ngjitjes dhe rrit konsumin e karburantit. Prandaj, shumica e ngritjeve bëhen me pozicione të ndërmjetme të flapsave: sa për të garantuar ngritje të sigurt, por pa kompromentuar efikasitetin në fazën e ngjitjes.

Një manovër që ndihmon avionët të shkëputen më herët, më lart dhe më të sigurt

Kur përdoren siç duhet, flapsat i lejojnë avionët të ngrihen me më pak pistë, të fitojnë lartësi më shpejt dhe të fillojnë fluturimin me më shumë kontroll. Është një nga ato elementë të thjeshtë aerodinamikë që, edhe pse shpesh kalojnë pa u vënë re nga pasagjerët, janë thelbësorë për sigurinë e çdo ngritjeje.

Herën tjetër kur të hipni në avioni, shikoni se si lëvizin “flapset” pak para se të pozicionoheni në pistë për ngjitje! /skyweb.al

Etiketat: avionetflapsfluturim
Artikulli para

Vjena humb vendin e parë, qytetet me cilësinë më të lartë të jetesës në botë

Artikulli pas

Gazeta e njohur greke: Si arriti në majë miliarderi i parë shqiptar, rrugëtimi i Samir Manes

SkyWeb

SkyWeb

Nga Kategoria

Qeveria synon centralizimin e menaxhimit të ndërtimeve pa leje të konfiskuara, në fokus edhe stehimi social
Aktualitet

Qeveria synon centralizimin e menaxhimit të ndërtimeve pa leje të konfiskuara, në fokus edhe stehimi social

19 Dhjetor, 2025
Ekonomi

DRAFTI/ Shkurtohet koha e shitjes së pronave të krimit, për herë të parë edhe kriptovalutat

19 Dhjetor, 2025
Zgjerohet flota e makinave elektrike në Shqipëri, më shumë se 40% e regjistrimeve në 2025 janë me zero kilometra
Ekonomi

Zgjerohet flota e mjeteve elektrike, mbi 5 300 regjistrime të reja në 11 muaj

19 Dhjetor, 2025
Ushqimi zë 40% të buxhetit të familjeve shqiptare, më e larta në Europë
Ekonomi

PLANI/ Dhurimi i ushqimeve përjashtohet nga taksat

19 Dhjetor, 2025
Këto janë 10 tregjet më përrallore të Krishtlindjeve në Evropë për vitin 2025
Kryesore

Këto janë 10 tregjet më përrallore të Krishtlindjeve në Evropë për vitin 2025

19 Dhjetor, 2025
HISTORIKE/ Për herë të parë fluturime direkte Shqipëri–Kanada nga TIA përmes Air Transat
Aviacion

HISTORIKE/ Për herë të parë fluturime direkte Shqipëri–Kanada nga TIA përmes Air Transat

18 Dhjetor, 2025
Artikulli pas
Gazeta e njohur greke: Si arriti në majë miliarderi i parë shqiptar, rrugëtimi i Samir Manes

Gazeta e njohur greke: Si arriti në majë miliarderi i parë shqiptar, rrugëtimi i Samir Manes

Lini një Përgjigje Anuloje përgjigjen

Adresa juaj email s’do të bëhet publike. Fushat e domosdoshme janë shënuar me një *

Të Përzgjedhura

Noterët e rinj të Ulsiut: Pazari i fundit i një ministri në ikje?
Aktualitet

Noteret e rinj, pazari i fundit i një ministri në ikje?!

Nga SkyWeb
21 Gusht, 2025
0

Më 17 korrik 2025, pa shumë zhurmë Ulsi Manja firmosi një urdhër për hapjen e konkurseve për noterë të rinj...

Lexo të plotë
“DORËZIMI”/ Danimarka drejt energjisë me centrale bërthamore, shkaqet që çuan në ndryshimin e “doktrinës”

“DORËZIMI”/ Danimarka drejt energjisë me centrale bërthamore, shkaqet që çuan në ndryshimin e “doktrinës”

22 Maj, 2025
Buxheti 2026 kaloi me 83 vota, sa para merr secili sektor: Të gjitha detajet

Buxheti 2026 kaloi me 83 vota, sa para merr secili sektor: Të gjitha detajet

20 Nëntor, 2025
Shqiptarët bashkohen për të ndihmuar Tonin dhe Nidën e “Farma Sotira” pas zjarrit në fermë

Shqiptarët bashkohen për të ndihmuar Tonin dhe Nidën e “Farma Sotira” pas zjarrit në fermë

24 Tetor, 2025
Sigurimi i detyrueshëm i pronës, biznesi kërkon rishikimin e kushteve shtrënguese: Godet shtresat në nevojë

Sigurimi i detyrueshëm i pronës, biznesi kërkon rishikimin e kushteve shtrënguese: Godet shtresat në nevojë

21 Gusht, 2025

Të Fundit

Eurostat: Shqiptarët, komuniteti i dytë më i madh në Itali

Eurostat: Shqiptarët, komuniteti i dytë më i madh në Itali

19 Dhjetor, 2025
Trump thotë se lufta mbaroi, 14 bombat që mund të ndryshojnë Lindjen e Mesme

Trump pezullon programin e lotarisë amerikane

19 Dhjetor, 2025
Shtrenjtimi i kafesë, CEO i lavazza-s jep alarmin: Konsumatori nuk mban më

Shtrenjtimi i kafesë, CEO i lavazza-s jep alarmin: Konsumatori nuk mban më

19 Dhjetor, 2025
Berisha “arratis” Ballukun në mëngjes dhe e kthen në darkë “për të prishur provat”!

Berisha “arratis” Ballukun në mëngjes dhe e kthen në darkë “për të prishur provat”!

19 Dhjetor, 2025
  • Kreu
  • Aktualitet
  • Fokus
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • Shëndet
  • OP-ED
  • Kush jemi ne
  • Terms and conditions
  • Privacy Policy

© 2025 SkyWeb.al - Zhvilluar nga E/Digital Studio

Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
  • Kreu
  • Aktualitet
  • Fokus
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • Shëndet
  • OP-ED

© 2025 SkyWeb.al - Zhvilluar nga E/Digital Studio

Mirësevini!

Hyni në llogarinë tuaj.

Keni harruar fjalëkalimin?

Riktheni fjalëkalimin

Ju lutem shkruani username ose email

Hyr