• Kreu
  • Aktualitet
  • Fokus
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • OP-ED
  • Kush jemi ne
E martë, 4 Nëntor, 2025
  • Hyr
SkyWeb.al
  • Kreu
  • Aktualitet
  • Fokus
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • OP-ED
Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
  • Kreu
  • Aktualitet
  • Fokus
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • OP-ED
Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
SkyWeb.al
Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
Kreu Aviacion

Jetike për fluturimin, çfarë janë “flapset” që hapen poshtë krahëve të avionit pak para ngjitjes?

SkyWeb Nga SkyWeb
18 Qershor, 2025
in Aviacion, Kryesore
A A
0
Jetike për fluturimin, çfarë janë “flapset” që hapen poshtë krahëve të avionit pak para ngjitjes?

xr:d:DAF-KFInO14:3,j:3450177504019894223,t:24022908

Share on FacebookShare on WhatsApp

Nëse keni vëzhguar ndonjëherë krahët një avioni që pozicionohet për ngritje, pak para se të fillojë marrjen e shpejtësisë, vërehet një zgjerim i krahëve në pjesën e pasme. Në gjuhën teknike ato quhen “flaps” nga pilotët dhe inxhinierët dhe kanë një rol jetik gjatë momenteve të para pas shkëputjes së avionit nga toka.

Çfarë bëjnë flapset?
Flapset janë sipërfaqe të lëvizshme në pjesën e pasme të krahëve të avionit. Kur hapen, ato ndryshojnë formën e krahut duke i shtuar atij sipërfaqe dhe lakim. Kjo lejon që krahu të prodhojë më shumë ngritje edhe në shpejtësi më të ulët, duke e ndihmuar avionin të shkëputet nga pista më herët.

Ato mund të hapen pak, kur avioni është i lehtë dhe kushtet atmosferike të volitshme, por edhe shumë kur kemi të bëjmë me avion të rëndë, pistë të shkurtër dhe mot të nxehtë.

ADVERTISEMENT

Hapen më shumë kur:

  • pista është e shkurtër,

  • avioni është i ngarkuar me peshë të madhe,

  • ndodhet në aeroport me lartësi të madhe mbidetare,

  • moti është shumë i nxehtë (ku ajri është më i hollë dhe gjenerimi i ngritjes është më i vështirë).

Më shumë “flaps” do të thotë ngritje më e hershme, kënd ngjitjeje më i pjerrët dhe rrezik më i ulët për tejkalim të pistës.

Siguria para gjithçkaje

Vendosja e saktë e pozicionit të flapsave është pjesë standarde e kontrollit para ngritjes. Por historia e aviacionit ka treguar se harrimi i flapsave mund të ketë pasoja fatale.
Në aksidentin e njohur të Delta 727 në Dallas, si dhe në një incident me një Boeing 737-800 të dokumentuar nga NASA, mosvendosja e flapsave për ngritje ishte shkaku kryesor i dështimit. Dyshohet se një problem me pozicionimin e “flapseve” shkaktoi edhe aksidentin e fundit me Air India.


Këto ngjarje çuan në përmirësimin e procedurave të kontrollit në kabinë, ku sot përdoret sistemi i rreptë “kontroll-përgjigje”, ku një pilot urdhëron dhe tjetri verifikon, duke eliminuar mundësinë e gabimeve të heshtura.

Balanca mes ngritjes dhe performancës së ngjitjes

Megjithatë, flapsat nuk hapen gjithmonë maksimalisht. Hapja e plotë shton ndjeshëm rezistencën e ajrit (drag), gjë që ul shpejtësinë e ngjitjes dhe rrit konsumin e karburantit. Prandaj, shumica e ngritjeve bëhen me pozicione të ndërmjetme të flapsave: sa për të garantuar ngritje të sigurt, por pa kompromentuar efikasitetin në fazën e ngjitjes.

Një manovër që ndihmon avionët të shkëputen më herët, më lart dhe më të sigurt

Kur përdoren siç duhet, flapsat i lejojnë avionët të ngrihen me më pak pistë, të fitojnë lartësi më shpejt dhe të fillojnë fluturimin me më shumë kontroll. Është një nga ato elementë të thjeshtë aerodinamikë që, edhe pse shpesh kalojnë pa u vënë re nga pasagjerët, janë thelbësorë për sigurinë e çdo ngritjeje.

Herën tjetër kur të hipni në avioni, shikoni se si lëvizin “flapset” pak para se të pozicionoheni në pistë për ngjitje! /skyweb.al

Etiketat: avionetflapsfluturim
ADVERTISEMENT
Artikulli para

Vjena humb vendin e parë, qytetet me cilësinë më të lartë të jetesës në botë

Artikulli pas

Gazeta e njohur greke: Si arriti në majë miliarderi i parë shqiptar, rrugëtimi i Samir Manes

SkyWeb

SkyWeb

Nga Kategoria

INTERVISTA/ Punoi te Air Albania, por s’mori pagën dhe u largua, inxhinieri i mirëmbajtjes së avionëve dëshmon për Skyweb.al. Prapaskenat e një skandali ndërkombëtar
Aviacion

INTERVISTA/ Punoi te Air Albania, por s’mori pagën dhe u largua, inxhinieri i mirëmbajtjes së avionëve dëshmon për Skyweb.al. Prapaskenat e një skandali ndërkombëtar

3 Nëntor, 2025
Deri në 150 euro, ministri Malaj zbulon se si do të ndahet bonusi i fundvitit për pensionistët
Ekonomi

Deri në 150 euro, ministri Malaj zbulon se si do të ndahet bonusi i fundvitit për pensionistët

3 Nëntor, 2025
Qeveria bëhet gati për rritjen e taksave të pronës, Rama paralajmëron edhe më shumë detyrime për shtëpitë e dyta
Ekonomi

BSH pret ulje të çmimeve të apartamenteve gjatë muajve në vijim

3 Nëntor, 2025
Polakët përballë rusëve me një ushtri si KURRË më parë, gati marrëveshja tjetër për avionë amerikanë
Aviacion

Polakët përballë rusëve me një ushtri si KURRË më parë, gati marrëveshja tjetër për avionë amerikanë

3 Nëntor, 2025
Zhdoganohen më shumë karburante dhe cigare, rriten të ardhurat nga akciza
Ekonomi

Zhdoganohen më shumë karburante dhe cigare, rriten të ardhurat nga akciza

3 Nëntor, 2025
Tuneli i Llogarasë, kreu i ARRSH-së Gentian Gjyli paraqitet në SPAK, pritet komunikimi i akuzës
Aktualitet

Tuneli i Llogarasë, kreu i ARRSH-së Gentian Gjyli paraqitet në SPAK, pritet komunikimi i akuzës

3 Nëntor, 2025
Artikulli pas
Gazeta e njohur greke: Si arriti në majë miliarderi i parë shqiptar, rrugëtimi i Samir Manes

Gazeta e njohur greke: Si arriti në majë miliarderi i parë shqiptar, rrugëtimi i Samir Manes

Lini një Përgjigje Anuloje përgjigjen

Adresa juaj email s’do të bëhet publike. Fushat e domosdoshme janë shënuar me një *

Të Përzgjedhura

Kompanitë e sigurimeve fitojnë 9 nga 10 lekë të arkëtuara te Sigurimet e Jetës, pse Konkurrenca futi nën hetim të thelluar 11 banka
Ekonomi

Fitimi i tregut të sigurimeve ra në 2024, si u nda mes kompanive

Nga SkyWeb
13 Gusht, 2025
0

Shumica e kompanive të sigurimeve në tregun shqiptar e mbyllën vitin 2024 me fitim, por në tërësi ato ishin më...

Lexo të plotë
Rama prezanton Evis Salën në krye të Shëndetësisë, ministrja vendos rimbursimin e barnave onkologjikë në krye të agjendës

Rama prezanton Evis Salën në krye të Shëndetësisë, ministrja vendos rimbursimin e barnave onkologjikë në krye të agjendës

20 Shtator, 2025
ARRSH hap tenderin 60 milionë euro për Bypassin e Tiranës

ARRSH hap tenderin 60 milionë euro për Bypassin e Tiranës

24 Qershor, 2025
Qeveria krijon kompaninë që do hyjë aksionere tek resorti i Kushner në Sazan

Qeveria krijon kompaninë që do hyjë aksionere tek resorti i Kushner në Sazan

27 Qershor, 2025
“Tarifa të çmendura”, Ryan Air braktis aeroportin holandez

“Tarifa të çmendura”, Ryan Air braktis aeroportin holandez

30 Maj, 2025

Të Fundit

Thinjat mund të luftojnë tumoret

Thinjat mund të luftojnë tumoret

3 Nëntor, 2025
Ecja çdo ditë mund të parandalojë Alzheimerin

Ecja çdo ditë mund të parandalojë Alzheimerin

3 Nëntor, 2025
INTERVISTA/ Punoi te Air Albania, por s’mori pagën dhe u largua, inxhinieri i mirëmbajtjes së avionëve dëshmon për Skyweb.al. Prapaskenat e një skandali ndërkombëtar

INTERVISTA/ Punoi te Air Albania, por s’mori pagën dhe u largua, inxhinieri i mirëmbajtjes së avionëve dëshmon për Skyweb.al. Prapaskenat e një skandali ndërkombëtar

3 Nëntor, 2025
Gjermania në “skaner” të gjithë të rinjtë për shërbimin ushtarak

Gjermania në “skaner” të gjithë të rinjtë për shërbimin ushtarak

3 Nëntor, 2025
  • Kreu
  • Aktualitet
  • Fokus
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • OP-ED
  • Kush jemi ne

© 2025 SkyWeb.al - Zhvilluar nga E/Digital Studio

Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
  • Kreu
  • Aktualitet
  • Fokus
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • OP-ED

© 2025 SkyWeb.al - Zhvilluar nga E/Digital Studio

Mirësevini!

Hyni në llogarinë tuaj.

Keni harruar fjalëkalimin?

Riktheni fjalëkalimin

Ju lutem shkruani username ose email

Hyr