E hënë, 28 Korrik, 2025
  • Hyr
SkyWeb.al
  • Kreu
  • Aktualitet
  • Investigim
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • OP-ED
Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
  • Kreu
  • Aktualitet
  • Investigim
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • OP-ED
Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
SkyWeb.al
Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
Kreu Aktualitet

‘Zero pagesa në rrugët me koncesion’ / Një premtim elektoral që mund t’i kushtojë shtetit miliona euro

SkyWeb Nga SkyWeb
6 Maj, 2025
in Aktualitet, Kryesore
A A
0
‘Zero pagesa në rrugët me koncesion’ / Një premtim elektoral që mund t’i kushtojë shtetit miliona euro
Share on FacebookShare on WhatsApp

“Rrugë pa pagesë” është një nga premtimet më të forta të Partisë Demokratike në këtë fushatë, por zbatimi i tij përballet me barriera ligjore dhe financiare. Kontratat koncesionare janë të mbrojtura me ligj dhe çdo ndërprerje e njëanshme mund t’i kushtojë shtetit miliona euro dëmshpërblime.

Esmeralda Topi
“Në javën e parë të qeverisjes, rrugët me pagesë do të jenë falas”  Ky është një nga premtimet më të bujshme që ish-kryeministri Sali Berisha ka artikuluar në kulmin e fushatës për zgjedhjet e 11 majit.

“Trau do hiqet javën e parë, nuk do paguani asnjë qindarkë,” tha Berisha gjatë një takimi elektoral në Kukës, duke e cilësuar tarifimin e “Rrugës së Kombit” si një padrejtësi ndaj qytetarëve të Veriut.

Fakt

Aktualisht në Shqipëri janë dy akse rrugore që funksionojnë me pagesë për përdoruesit:

Milot-Morinë (Rruga e Kombit) – me tarifë 5 euro që nga viti 2018, dhënë me koncesion 30-vjeçar kompanisë “Albkalaj”.

Thumanë-Kashar – një autostradë me tarifë 2.1 euro nga 3 janari i këtij viti, dhënë me koncesion 35 vjeçar kompanisë “Gener2”.

Në të dy rastet, pagesat janë të sanksionuara në marrëveshje të mbrojtura me ligj, ku shteti ka detyrime ndaj kompanive private nëse ndalon njëanshmërisht zbatimin e kontratës.

A është rruga pa pagesë e mundur? Në teori, po. Në praktikë, me kosto të lartë. Nëse një qeveri vendos të kompensojë koncesionarin për të mbuluar mungesën e të ardhurave nga tarifimi, atëherë pagesa kalon nga xhepi i qytetarit te buxheti i shtetit pra sërish nga xhepi i qytetarit. Në vend që të parashtrohet një plan konkret për të negociuar ose përmirësuar kontratat, shpallet një masë drastike që ngre më shumë pikëpyetje sesa ofron zgjidhje.

“Ky premtim është më shumë një mesazh për votuesit, sesa një politikë e realizueshme pa pasoja,” argumentojnë ekspertët.

“Më shumë se një mundësi evidente, premtimin në fjalë nëse blloku opozitar fiton zgjedhjet, e shoh si një thjeshëzim i një problemi të komplikuar në një kontekst të fortë elektoral.  Gjithsesi është pozitive që debatohet publikisht për çështje të ndjeshme si për buxhetin e shtetit, ashtu edhe për buxhetin e familjeve”, thotë Zef Preçi, drejtor ekzekutiv i Qendrës Shqiptare për Kërkime Ekonomike.

“Një vendim i njëanshëm për të hequr tarifat, do të përfundonte në arbitrazh dhe shteti do të detyrohej të paguante miliona euro dëmshpërblim,” paralajmëron eksperti i ekonomisë Ilir Brasha.

Në të njëjtën linjë është edhe eksperti për ekonominë dhe financat Elvin Meka.

“Njëra mundësi është që qeveria të paguajë koston e prishjes se kontratës; tjetra është arbitrazhi, që sigurisht është jo më pak e kushtueshme”, thekson Meka.

Fatura e arbitrazhit

Shqipëria ka përfunduar disa herë në gjykata ndërkombëtare arbitrazhi për prishje të njëanshme të kontratave koncesionare. Vetëm nga çështjet e humbura, fatura për buxhetin ka kapur 181 milionë euro deri në fund të vitit 2023, sipas të dhënave nga Ministria e Financave. Çdo rast i ri rrezikon të shtojë barrën mbi buxhetin e shtetit. Në vazhdimësi Ministria e Financave ka rekomanduar forcimin e rolit negociues të institucioneve buxhetore dhe Avokaturës së Shtetit në çështjet e kësaj natyre.

“Kjo, me qëllimin final të lehtësimit, reduktimit dhe/ose shmangies së barrës financiare mbi buxhetin e shtetit” argumenton Ministria e Financave.

Ekspertët shpjegojnë se mënyra më e drejtë për të trajtuar kontrata të tilla është:

Rishikimi i tarifave, jo anulimi i tyre

Negociata për reduktim, jo prishje e njëanshme

Zhvillimi i rrugëve alternative publike, për të mos e lënë qytetarin pa zgjedhje

“Vetëm kështu mund të garantohet një sistem i drejtë dhe i qëndrueshëm i tarifimit,” argumenton Eduard Gjokutaj nga qendra ALTAX.

Po ashtu, ekspertët e vënë theksin tek rëndësia që ka auditimi i kostove të kontratave koncesionare.

“Më shumë sesa prishje të këtyre kontratave do ishte mirë të auditoheshin kostot ekstreme të koncesioneve, që përkthehen tarifa përdorimi jashtë çdo logjike ekonomike” thekson më tej Meka.

Përfundim 

Premtimi i PD-së për heqjen e menjëhershme të çdo pagese në rrugët me koncesion është i pambështetur në realitetin ligjor dhe financiar të kontratave ekzistuese. Ekspertët e financave dhe të infrastrukturës paralajmërojnë se një veprim i tillë do sillte kosto shumë të larta për buxhetin e shtetit dhe mund të sjellë përballje me arbitrazh ndërkombëtar. Ndaj, premtimi konsiderohet si retorikë elektorale pa plan konkret zbatimi. Në vend të rrugëve pa pagesë, Shqipëria ka më shumë nevojë për kontrata të ndershme, transparencë dhe politika të qëndrueshme. Sepse “rruga falas” nuk është asnjëherë falas. Dikush gjithmonë paguan. /Faktoje.al

Etiketat: koncensionirruga
Artikulli para

Tenderi i Albpetrol që flet mbi zhvatjen masive të naftës shqiptare: Pusi CA-58, Stream Oil, ARMO dhe babëzia ndaj pasurive nëntokësore

Artikulli pas

Shqipëri-Kosovë: Fëmijët mes varësisë dhe dhunës

SkyWeb

SkyWeb

Nga Kategoria

Shqipëria “udhëheq” fluturimet komerciale, të parët në Europë me rreth 160% më shumë se para pandemisë
Aviacion

Shqiptarët fluturuan më shumë në Londër dhe Bergamo, TIA thotë së menaxhoi mbi 1.1 mln pasagjerë në qershor

25 Korrik, 2025
BSH thotë se apartamentet u shtrenjtuan me 44.5 për qind në gjysmën e dytë të vitit të kaluar
Ekonomi

Pas dorëheqjeve me detyrim të drejtorëve, qeveria u merr në shumë terren bashkive: S’ka leje ndërtimi mbi 6 kate, eksperimenti i Tiranës shtrihet dhe në rrethe

24 Korrik, 2025
HARTAT/ Dalin çmimet e referencës për çdo bashki në vend, sa kushtojnë apartamentet
Ekonomi

HARTAT/ Dalin çmimet e referencës për çdo bashki në vend, sa kushtojnë apartamentet

24 Korrik, 2025
KKT i jep vëllait të Vangjush Dakos kullë 50 kate në Tiranë
Aktualitet

KKT i jep vëllait të Vangjush Dakos kullë 50 kate në Tiranë

24 Korrik, 2025
Skemë kriminale, SPAK dërgon për gjykim skandalin e mikrokredive
Aktualitet

Skemë kriminale, SPAK dërgon për gjykim skandalin e mikrokredive

23 Korrik, 2025
Policia dhe Hetimi Tatimor mësyjnë zyrat e Bankers Petroleum
Aktualitet

Bankers Petroleum kërcënon Shqipërinë me tjetër Arbitrazh pas skandalit financiar

22 Korrik, 2025
Artikulli pas
Shqipëri-Kosovë: Fëmijët mes varësisë dhe dhunës

Shqipëri-Kosovë: Fëmijët mes varësisë dhe dhunës

Lini një Përgjigje Anuloje përgjigjen

Adresa juaj email s’do të bëhet publike. Fushat e domosdoshme janë shënuar me një *

Të Përzgjedhura

Mashtrimi me kreditë në Lezhë ngre shqetësime serioze mbi praktikat e shqyrtimit të aplikimeve online nga mikrofinanca
Ekonomi

Mashtrimi me kreditë në Lezhë ngre shqetësime serioze mbi praktikat e shqyrtimit të aplikimeve online nga mikrofinanca

Nga SkyWeb
30 Qershor, 2025
0

Mashtrimi i 23 grave në zonën e Lezhës nga një 33-vjeçare, duke u marrë atyre kartat e identitetit, të cilat...

Lexo të plotë
FOTO/ Nga gjigantët e ajrit te ata privatë, me çfarë avionësh zbritën liderët në Tiranë

FOTO/ Nga gjigantët e ajrit te ata privatë, me çfarë avionësh zbritën liderët në Tiranë

17 Maj, 2025
Wizz Air merr në dorëzim një Airbus A321NX të ri – a do ta shohim së shpejti në qiellin shqiptar?

Plaçkitën dhe pastaj u tallën me familjen shqiptare, Wizz Air pas skandalit: Kërkojmë ndjesë, por ata e dinin…

23 Prill, 2025
Idiot! I trashë! Tarifat ndezin luftën mes Elon Musk dhe “skifterit” të Trump

Idiot! I trashë! Tarifat ndezin luftën mes Elon Musk dhe “skifterit” të Trump

8 Prill, 2025
E BUJSHME/ Hakerat vjedhin të dhënat e klientëve dhe stafit të Wizz Air: Kompania e mohon

E BUJSHME/ Hakerat vjedhin të dhënat e klientëve dhe stafit të Wizz Air: Kompania e mohon

30 Prill, 2025

Të Fundit

Avioni i “Turkish Airlines” bën ulje emergjente në Brindisi pas një krize epileptike të një 17-vjeçari, por autoritetet zbulojnë se ai ishte shpallur i zhdukur prej vitesh në Itali

Avioni i “Turkish Airlines” bën ulje emergjente në Brindisi pas një krize epileptike të një 17-vjeçari, por autoritetet zbulojnë se ai ishte shpallur i zhdukur prej vitesh në Itali

26 Korrik, 2025
Shqipëria “udhëheq” fluturimet komerciale, të parët në Europë me rreth 160% më shumë se para pandemisë

Shqiptarët fluturuan më shumë në Londër dhe Bergamo, TIA thotë së menaxhoi mbi 1.1 mln pasagjerë në qershor

25 Korrik, 2025
BSH thotë se apartamentet u shtrenjtuan me 44.5 për qind në gjysmën e dytë të vitit të kaluar

Pas dorëheqjeve me detyrim të drejtorëve, qeveria u merr në shumë terren bashkive: S’ka leje ndërtimi mbi 6 kate, eksperimenti i Tiranës shtrihet dhe në rrethe

24 Korrik, 2025
HARTAT/ Dalin çmimet e referencës për çdo bashki në vend, sa kushtojnë apartamentet

HARTAT/ Dalin çmimet e referencës për çdo bashki në vend, sa kushtojnë apartamentet

24 Korrik, 2025
SkyWeb.al

Skyweb.al është një portal informativ i pavarur që sjell lajmet më të rëndësishme dhe të verifikuara nga vendi dhe bota. Me një qasje profesionale dhe të thelluar, duke u ofruar lexuesve një pasqyrë të plotë dhe të balancuar të ngjarjeve që formësojnë realitetin tonë.

Na ndiqni

© 2025 SkyWeb.al - Mundësuar nga E/Digital Studio

Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
  • Kreu
  • Aktualitet
  • Investigim
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • OP-ED

© 2025 SkyWeb.al - Mundësuar nga E/Digital Studio

Mirësevini!

Hyni në llogarinë tuaj.

Keni harruar fjalëkalimin?

Riktheni fjalëkalimin

Ju lutem shkruani username ose email

Hyr