E mërkurë, 4 Qershor, 2025
  • Hyr
SkyWeb.al
  • Kreu
  • Aktualitet
  • Investigim
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • OP-ED
Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
  • Kreu
  • Aktualitet
  • Investigim
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • OP-ED
Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
SkyWeb.al
Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
Kreu Kryesore

Në kurthin e algoritmeve: A zgjedhim ne me të vërtetë se çfarë lexojmë në rrjetet sociale?

SkyWeb Nga SkyWeb
2 Qershor, 2025
in Kryesore, OP-ED
A A
0
Në kurthin e algoritmeve: A zgjedhim ne me të vërtetë se çfarë lexojmë në rrjetet sociale?
Share on FacebookShare on WhatsApp

Emirjon Senja – ACQJ

TikTok-u është ende aty…

Vendimi i qeverisë për të mbyllur platformën TikTok duket se dha efekt të kundërt, të paktën tani për tani, nëse i referohemi të dhënave statistikore mbi shikueshmërinë e videove. Të dhënat e publikuara nga Pikasa Analytics për periudhën 6 deri 20 mars, që përkon me javën para dhe pas vendimit për mbylljen, tregojnë një rritje me 14% të shikimeve të videove, pavarësisht një rënieje të lehtë me 3.3% të postimeve. Kjo tregoi se mbyllja ishte kryesisht joefektive për sa i përket reduktimit të konsumit të përmbajtjes.

Ndërkohë që bllokimi i TikTok-ut nuk ndikoi ndjeshëm në shikueshmërinë e platformës, duket se ai ka ndikuar në sjelljen e përdoruesve në platformat e tjera.

Instagrami pati një rritje prej 16% në ndërveprime gjatë javës pas ndalimit, pavarësisht një rënie të lehtë në numrin e postimeve.

Ky fenomen duket të jetë shfaqur edhe për shkak të periudhës para nisjes zyrtare të fushatës zgjedhore, ku një numër i madh kandidatësh për deputetë, përfshirë edhe ata të maxhorancës, zgjodhën këtë platformë për të komunikuar me qytetarët, pavarësisht ndalimit.

Të “zhveshur” përballë algoritmeve

Një studim mbi sjelljet e përdoruesve të rrjeteve sociale në Europën Lindore, i publikuar nga Fondacioni “Thomson”, tregon se në shumicën e rasteve, audienca bën një konsum pasiv të përmbajtjes në platforma të ndryshme si Facebook, Instagram apo TikTok. Një sjellje e tillë konfirmon faktin se është përmbajtja ajo që zgjedh audiencën dhe jo audienca që kërkon përmbajtjen.

Studimi flet për “shfletim pasiv”, ku përdoruesit shfletojnë në mënyrë të vazhdueshme videot pa pasur një ide të qartë mbi atë që kërkojnë të shohin.

Kjo sjellje përforcohet sidomos pas futjes në përdorim të formatit “reels”, fillimisht nga Instagram dhe më pas nga Facebook, ndërsa ka qenë një praktikë e përhershme e TikTok. Në këtë mënyrë, audienca është tërësisht e varur nga përzgjedhja që algoritmet bëjnë për të, duke e ekspozuar tërësisht ndaj “simptomave” klasike të rrjeteve sociale që kanë të bëjnë me mënyrën se si algoritmet targetojnë audiencën.

Në rrjetet sociale, algoritmet janë sisteme të projektuara për të mbajtur përdoruesin sa më gjatë në platformë, duke favorizuar në shpërndarje përmbajtje që shkaktojnë reagim emocional dhe, rrjedhimisht, angazhim të lartë.

Për pasojë, algoritmet jo vetëm që përzgjedhin përmbajtjen që na shfaqet gjatë përdorimit të rrjeteve sociale, por ato formësojnë edhe mënyrën se si ne e perceptojmë realitetin.

Madje, algoritmet reduktojnë ndjeshëm ekspozimin ndaj opinioneve të kundërta, duke kontribuar në ndarjen ideologjike, keqkuptimet mes grupeve të ndryshme dhe duke nxitur edhe më tepër polarizimin e shoqërisë, sidomos gjatë periudhave të tensioneve sociale, pasigurisë apo zgjedhjeve, si në rastin tonë.

Gjatë zgjedhjeve të fundit në Shqipëri, kjo sjellje u pasqyrua më së shumti me numrin e lartë të ndërveprimeve në faqe apo profile në rrjetet sociale me një politikë editoriale të theksuar në mbështetje të njërit apo tjetrit krah politik. Kjo bëri që qytetarët të ekspozoheshin kryesisht ndaj narrativave të njëanshme, pa pasur mundësi për ta krahasuar informacionin me burime të ndryshme.

Këtu futemi në terrenin që në gjuhën teknike e quajmë “dhomat e jehonës”, të cilat nuk janë gjë tjetër veçse hapësira ose “dhoma” virtuale, ku, për shkak se përdoruesit ndjekin vetëm burime që publikojnë përmbajtje të cilat konfirmojnë bindjet e tyre dhe ndërveprojnë vetëm me individë të ngjashëm, krijojnë një realitet krejtësisht të mbyllur duke injoruar çdo qëndrim apo ide alternative.

Në këtë realitet të ri, të shkëputur, idetë e kundërta injorohen apo demonizohen. Jo rastësisht, diskursi në faqe të tilla online ishte më i ashpër gjatë fushatës elektorale dhe zgjedhjeve, krahasuar me mediat e tjera që kanë një politikë editoriale më të balancuar.

Ky është hapi i parë në sfidën e madhe që paraqesin rrjetet sociale për mënyrën se si algoritmet targetojnë përdoruesit e tyre. Duke qenë se algoritmet janë të projektuara për të mbajtur sa më gjatë të angazhuar përdoruesit, duke qenë brenda këtyre “dhomave të jehonës”, ata “bombardohen” në mënyrë të vazhdueshme me të njëjtën përmbajtje, me të cilën kanë ndërvepruar më herët, dhe tashmë jo vetëm që kanë humbur shansin për të pasur në “wall”-in e tyre përmbajtje që kundërshtojnë idetë e tyre, por kalojnë ndërkohë në fazën e dytë të manipulimit nga algoritmet: krijimin e “flluskave filtruese” ose ndryshe, “flluskave algoritmike”.

Në të dyja rastet, përdoruesi ka iluzionin se po informohet, kur në fakt po humbet mundësinë për të krijuar një pamje të plotë dhe të balancuar mbi zhvillime të caktuara.

META vs. TikTok: Si ndikojnë platformat në shpërndarjen e përmbajtjeve dezinformuese

Facebook dhe Instagram, si pjesë e grupit META, përdorin algoritme të ndërtuara mbi ndërveprimet sociale dhe historikun e përdoruesit, duke bërë një gërshetim mes lidhjeve ekzistuese dhe sjelljes së mëparshme të përdoruesit.

Në thelb, algoritmet e META-s favorizojnë përmbajtjen që vjen nga miqtë, faqet apo grupet me të cilat përdoruesi ka ndërvepruar më shpesh më parë dhe i japin prioritet postimeve që kanë marrë pëlqime, komente apo ndarje brenda një rrethi shoqëror të caktuar.

Ndërkohë, logjika e shpërndarjes së sugjerimit të përmbajtjes nga TikTok është krejt e ndryshme nga ajo e META-s, duke sjellë në vëmendje sfida më të mëdha sa i përket asaj që audienca konsumon aty. TikTok fokusohet kryesisht te vetë përmbajtja dhe raporti që ka pasur përdoruesi me këtë lloj përmbajtjeje, pa marrë parasysh nëse përdoruesi e ndjek apo jo profilin që ka ngarkuar videon.

Algoritmet e TikTok analizojnë kohëzgjatjen e shikimit të çdo videoje, ndërveprimet e shpejta, si dhe detaje të tjera si përshkrimi, përmbajtja e audios dhe hashtag-ët për të targetuar audiencën potenciale të videos. Kjo e bën TikTok-un jashtëzakonisht efikas në identifikimin dhe shpërndarjen e përmbajtjes që ka potencial të lartë për t’u bërë virale.

Ndërkohë që Facebook synon kryesisht të përforcojë marrëdhëniet ekzistuese përmes përmbajtjes së personalizuar brenda një rrjeti të mbyllur, TikTok krijon një eksperiencë të hapur dhe të decentralizuar, ku çdo video mund të shfaqet te miliona përdorues, pavarësisht se kush e ka ngarkuar.

Ky dallim thelbësor në logjikën e shpërndarjes bën që TikTok të ketë një ritëm shumë më të shpejtë për përhapjen e përmbajtjes dhe një potencial më të madh për viralitet, duke e shndërruar në një platformë shumë më të rrezikshme për shpërndarjen e përmbajtjeve dezinformuese.

Nxitja e polarizimit

Duke analizuar mënyrën se si rrjetet sociale targetojnë përdoruesit, mund të themi se përdoruesit e Facebook kanë më shumë rrezik të bëhen pjesë e “dhomave të jehonës”, kurse përdoruesit e TikTok janë më shumë të prirur të futen nëpër “flluskat filtruese”, duke konsumuar përmbajtje të ngjashme nga krijues të ndryshëm.

Në kontekstin e fushatës për zgjedhjet elektorale në Shqipëri, një rast tipik që konfirmon mënyrën se si algoritmet e rrjeteve sociale ndihmojnë në shpërndarjen e lajmeve me përmbajtje keqinformuese ishte ai mbi një aferë seksuale të përfolur të një kandidati për deputet, shpërndarë vetëm dy ditë para ditës së zgjedhjeve. Postimi mori thuajse dyfishin e ndërveprimeve në profilin e TikTok të njërës prej faqeve më të ndjekura në hapësirën shqiptare, krahasuar me ato në Facebook, deri në ditën që u fshi.

Nisur edhe nga mënyra se si u konceptuan mesazhet gjatë fushatës elektorale, duket se nëpërmjet Facebook dhe Instagram, partitë synuan konsolidimin e elektoratit të tyre, ndërkohë që në TikTok u eksperimentua me video më joformale, duke synuar votuesit e rinj.

Në një mjedis ku shpërndarjen e përmbajtjes e udhëheqin algoritmet duke personalizuar përmbajtjen, edukimi digjital bëhet i domosdoshëm me qëllim forcimin e aftësive të përdoruesve për të kuptuar, analizuar dhe vlerësuar mënyrën se si funksionojnë rrjetet sociale dhe si e pse një postim i caktuar shfaqet në profilin e tyre.

Kjo është veçanërisht e rëndësishme në kontekstin e shoqërive me nivel të ulët të besimit te institucionet, siç është kjo e jona, ku rreziku për t’u manipuluar nga fushata dezinformuese është edhe më i madh.

Ky artikull është financuar nga Bashkimi Evropian. Përmbajtja e tij është përgjegjësi e vetme e Qendrës Shqiptare për Gazetari Cilësore dhe nuk pasqyron domosdoshmërisht qëndrimet e Bashkimit Evropian.
Etiketat: algoritmetemirjon senja
Artikulli para

Përplasje “elefantësh” për 5 milionë euro tenderë te AKSHI pasi Gerond Meçe i çon të gjithë “në gjyq”, rivaliteti me Ermal Beqirin

Artikulli pas

Alba Cosmetic International, fabrika që kërcënon në çdo moment jetën e banorëve në Porto Romano

SkyWeb

SkyWeb

Nga Kategoria

A e keni pyetur ndonjëherë veten se përse hipim në avion gjithnjë nga ana e majtë e tij?
Aviacion

A e keni pyetur ndonjëherë veten se përse hipim në avion gjithnjë nga ana e majtë e tij?

4 Qershor, 2025
PËRPLASJA/ “Déjà vu” te Tatimet, Grigor Joti i InfoSoft çon sërish “në gjyq” tenderin për printerat
Aktualitet

PËRPLASJA/ “Déjà vu” te Tatimet, Grigor Joti i InfoSoft çon sërish “në gjyq” tenderin për printerat

3 Qershor, 2025
AirBaltic nis fluturimet direkte nga Tirana drejt Talinit dhe Vilniusit me avionët A220
Aviacion

AirBaltic nis fluturimet direkte nga Tirana drejt Talinit dhe Vilniusit me avionët A220

3 Qershor, 2025
Bulmeti dhe vezët kthehen në luks për shqiptarët: Shqipëria në krye të listë së vendeve më të shtrenjta
Ekonomi

Bulmeti dhe vezët kthehen në luks për shqiptarët: Shqipëria në krye të listë së vendeve më të shtrenjta

3 Qershor, 2025
Alba Cosmetic International, fabrika që kërcënon në çdo moment jetën e banorëve në Porto Romano
Investigim

Alba Cosmetic International, fabrika që kërcënon në çdo moment jetën e banorëve në Porto Romano

2 Qershor, 2025
Përplasje “elefantësh” për 5 milionë euro tenderë te AKSHI pasi Gerond Meçe i çon të gjithë “në gjyq”, rivaliteti me Ermal Beqirin
Investigim

Përplasje “elefantësh” për 5 milionë euro tenderë te AKSHI pasi Gerond Meçe i çon të gjithë “në gjyq”, rivaliteti me Ermal Beqirin

2 Qershor, 2025
Artikulli pas
Alba Cosmetic International, fabrika që kërcënon në çdo moment jetën e banorëve në Porto Romano

Alba Cosmetic International, fabrika që kërcënon në çdo moment jetën e banorëve në Porto Romano

Lini një Përgjigje Anuloje përgjigjen

Adresa juaj email s’do të bëhet publike. Fushat e domosdoshme janë shënuar me një *

Të Përzgjedhura

I treti më i madh në Itali, nga buron suksesi i aerportit të Bergamos “Orio al Serio”?
Aviacion

I treti më i madh në Itali, nga buron suksesi i aerportit të Bergamos “Orio al Serio”?

Nga SkyWeb
23 Prill, 2025
0

Një aeroport në një qytet mesatar si Bergamo që lë pas metropole të mëdha si Napoli, Torino apo Venecia. Duket...

Lexo të plotë
Kompanitë e sigurimeve fitojnë 9 nga 10 lekë të arkëtuara te Sigurimet e Jetës, pse Konkurrenca futi nën hetim të thelluar 11 banka

Kompanitë e sigurimeve fitojnë 9 nga 10 lekë të arkëtuara te Sigurimet e Jetës, pse Konkurrenca futi nën hetim të thelluar 11 banka

9 Prill, 2025
Bulmeti dhe vezët kthehen në luks për shqiptarët: Shqipëria në krye të listë së vendeve më të shtrenjta

Bulmeti dhe vezët kthehen në luks për shqiptarët: Shqipëria në krye të listë së vendeve më të shtrenjta

3 Qershor, 2025
PENSIONET/ Nis në qershor zbatimi i marrëveshjes Itali-Shqipëri, përfitojnë 1 387 shqiptarë

PENSIONET/ Nis në qershor zbatimi i marrëveshjes Itali-Shqipëri, përfitojnë 1 387 shqiptarë

11 Prill, 2025
INVESTIGIMI/ Prado Luxury Hotel u ndërtua mbi një tokë të zhvatur, historia e errët pas investitorit strategjik Mentor Mezini

INVESTIGIMI/ Prado Luxury Hotel u ndërtua mbi një tokë të zhvatur, historia e errët pas investitorit strategjik Mentor Mezini

7 Maj, 2025

Të Fundit

A e keni pyetur ndonjëherë veten se përse hipim në avion gjithnjë nga ana e majtë e tij?

A e keni pyetur ndonjëherë veten se përse hipim në avion gjithnjë nga ana e majtë e tij?

4 Qershor, 2025
Bankat, të gatshme për të financuar PPP-të, por duan lehtësira nga BSH

Bankat, të gatshme për të financuar PPP-të, por duan lehtësira nga BSH

4 Qershor, 2025
Kappa Oil përfaqëson Shqipërinë në panairin ndërkombëtar “Autopromotec 2025” në Bolonja

Kappa Oil përfaqëson Shqipërinë në panairin ndërkombëtar “Autopromotec 2025” në Bolonja

3 Qershor, 2025
Rritja e komisioneve jep efekt, shqiptarët po i largohen sporteleve në banka dhe i drejtohen aplikacioneve dhe bankomateve

Rritja e komisioneve jep efekt, shqiptarët po i largohen sporteleve në banka dhe i drejtohen aplikacioneve dhe bankomateve

3 Qershor, 2025
SkyWeb.al

Skyweb.al është një portal informativ i pavarur që sjell lajmet më të rëndësishme dhe të verifikuara nga vendi dhe bota. Me një qasje profesionale dhe të thelluar, duke u ofruar lexuesve një pasqyrë të plotë dhe të balancuar të ngjarjeve që formësojnë realitetin tonë.


NIPT: M11315001P

Na ndiqni

© 2025 SkyWeb.al - Mundësuar nga E/Digital Studio

Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
  • Kreu
  • Aktualitet
  • Investigim
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • OP-ED

© 2025 SkyWeb.al - Mundësuar nga E/Digital Studio

Mirësevini!

Hyni në llogarinë tuaj.

Keni harruar fjalëkalimin?

Riktheni fjalëkalimin

Ju lutem shkruani username ose email

Hyr