Pasagjerët që udhëtojnë më avion do të përballen me vonesa më të gjata pa patur të drejtën të marrin kompesim nga kompanitë ajrore. Lajmi i keq vjen pas një vendimi të Bashkimit Europian për të zgjatur tolerancën e vonesës së avionëve si për fluturimet e shkurtra ashtu edhe për ato më të gjata
Pasagjerët në fluturimet me distanca të shkurtra do të duhet të vonohen me katër orë ose më shumë përpara se të mund të kërkojnë kompensim nga kompania ajrore. Për fluturimet me distanca të gjata vonesat duhet të jenë gjashtë ose më shumë orë. Rregullat aktuale të BE-së diktojnë që pasagjerët mund të kërkojnë kompensim nëse fluturimi i tyre vonohet për më shumë se tre orë.
Vendet e BE-së ranë dakord gjithashtu të rrisin shumën e kompensimit për ata që vonohen në fluturimet me distanca të shkurtra nga 250 € në 300 €, por planifikojnë të ulin kompensimin për fluturimet me distanca të gjata nga 600 € në 500 €.
Rishikimi i të drejtave të pasagjerëve ajror të BE-së u propozua fillimisht në vitin 2013 nga Komisioni Evropian. U deshën 12 vjet negociata që shtetet anëtare të arrijnë një marrëveshje mbi ndryshimet në kornizën kohore për kompensimin dhe planet ende duhet të negociohen me Parlamentin Evropian përpara se të bëhen ligj.
Organizata Evropiane e Konsumatorit, BEUC, tha se plani do të privonte “shumicën e pasagjerëve nga të drejtat e tyre të kompensimit”, pasi shumica e vonesave janë nga dy deri në katër orë.
Organizmi tregtar Airlines for Europe (A4E), i cili përfaqëson kompani të tilla si Ryanair, easyJet dhe Lufthansa, gjithashtu dënoi planin sepse donte që kohët e vonesës të ishin edhe më të gjata përpara se të fillonin pagesat e kompensimit.
Ourania Georgoutsakou, drejtoresha menaxhuese e A4E, tha: “Evropa ka pritur për të drejta transparente dhe të zbatueshme të pasagjerëve për 12 vjet dhe shtetet anëtare kanë rënë në pengesën e fundit për t’i ofruar.
“Në vend që të sigurojnë pragjet e vonesës prej pesë dhe nëntë orësh që do të kursenin deri në 70% të fluturimeve të anuluara, shtetet anëtare kanë holluar propozimin origjinal të Komisionit Evropian dhe kanë prezantuar edhe më shumë kompleksitet.”
Plani fillestar i Komisionit Evropian përfshinte zgjatjen e kohës në pesë orë për fluturimet me distanca të shkurtra dhe nëntë orë për distanca të gjata.
Marrëveshja përfshin gjithashtu një “të drejtë për t’u ridrejtuar” kur ka vonesa të gjata, automatizimin e formularëve për kompensim dhe të drejta më të forta për pasagjerët me aftësi të kufizuara ose lëvizshmëri të reduktuar.
Këto ndryshime do të prekin dhe qytetarët shqiptarë, pasi edhe nëse nuk transpozohen në ligj nga autoritetet shqiptare, pjesa dërrmuese e fluturimeve për dhe nga Shqipëria janë në vendet e Bashkimit Europian./kapitali