Një incident i rëndë ajror u shënua më 6 korrik mbi hapësirën ajrore të Siberisë, ku dy avionë, një Airbus A350 i kompanisë Air China dhe një Boeing 767-300ER mallrash i linjës ajrore SF Airlines, u afruan në mënyrë alarmante në distanca prej vetëm 90 deri në 220 metra, duke iu shmangur përplasjes vetëm falë sistemit automatik të shmangies së përplasjeve (TCAS).
Sipas të dhënave nga Flightradar24 dhe raportimeve të South China Morning Post, Airbus A350-900 me numër regjistrimi B-32DN, që operonte fluturimin CA967 nga Shangai drejt Milanos, u ngjit në mënyrë të papritur nga 34,100 në 36,000 feet, pa autorizim nga kontrollorët rusë të trafikut ajror.
Në të njëjtën kohë, Boeing 767-300ER i SF Airlines, i regjistruar si B-220R, që po kryente fluturimin O3128 nga Budapesti në Ezhou, ishte në kuotën 35,000 feet.
Kjo solli një afrim të rrezikshëm mes dy avionëve mbi rajonin malor të Tuvës, afër kufirit mongol, duke shkelur standardet ndërkombëtare të sigurisë që kërkojnë një distancë minimale vertikale prej 1,000 feet midis avionëve në fluturim.
Sistemi TCAS në të dy avionët u aktivizua menjëherë, duke shkaktuar manovra të menjëhershme evazive.
Regjistrimet e fluturimeve dhe bisedat me kontrollin ajror sugjerojnë se shkaku mund të ketë qenë një keqkomunikim.
Më konkretisht, CA967 duket se keqinterpretoi një udhëzim të lartësisë që ishte destinuar për një avion tjetër kinez, HU7937 i Hainan Airlines, që po fluturonte më larg në një tjetër zonë të ajrit.
Një regjistrim shtatëminutësh i komunikimit në anglisht mes pilotëve dhe kontrollit ajror rus, që qarkullon në rrjetet sociale në Kinë që nga 13 korriku, ka nxjerrë në pah konfuzionin: ekuipazhi i Air China mund të ketë menduar se udhëzimi për të ngjitur lartësinë ishte për ta, ndërsa kontrollori nuk bëri asnjë korrigjim.
Në regjistrim dëgjohet gjithashtu piloti i SF Airlines që i kërkon kullës të verifikojë një avion që ndodhej vetëm 20 milje përpara, në të njëjtën rrugë ajrore.
Kontrollori konfirmoi se bëhej fjalë për avionin e Air China, i cili tashmë kishte ndryshuar lartësinë në mënyrë të rrezikshme.
Në minutat në vijim, kontrollori dha udhëzime për kthesë emergjente për të dy avionët: CA967 u urdhërua të fluturonte në drejtim 360 gradë, ndërsa avioni i SF Airlines në drejtim 150 gradë.
Në këtë kohë, të dy avionët aktivizuan alarmin RA (Resolution Advisory), që sinjalizon rrezikun e menjëhershëm të përplasjes.
Pas disa sekondash tensioni, piloti i Boeing-ut informoi kontrollin ajror se konflikti ishte shmangur dhe kërkoi leje për të vazhduar fluturimin.
Deri tani, as Administrata e Aviacionit Civil të Kinës (CAAC), as Air China dhe as SF Airlines nuk kanë dhënë ndonjë deklaratë zyrtare lidhur me incidentin që mund të kishte pasur pasoja fatale.
Ky rast ka ngritur pikëpyetje serioze mbi standardet e sigurisë ajrore në hapësirën ruse, veçanërisht në menaxhimin e fluturimeve ndërkombëtare dhe komunikimin në gjuhën angleze me ekuipazhet.
Ekspertët e sigurisë paralajmërojnë se një analizë e thelluar është e nevojshme për të parandaluar përsëritjen e ngjarjeve të tilla./skyweb.al