Në rrjetet sociale po përhapet ideja se disa fjalë “dëmtojnë” algoritmin, prandaj përdoruesit i zëvendësojnë me terma të çuditshëm si “unalived”, “seggs” apo “pew pew”. Kjo gjuhë e quajtur algospeak ka lindur nga frika se algoritmet ulin shikueshmërinë e postimeve që përmbajnë fjalë të ndjeshme.
Kompani si YouTube, Meta dhe TikTok e mohojnë këtë. Sipas tyre, nuk ka lista sekrete fjalësh dhe çdo vendim bazohet vetëm në shkelje të qarta të rregullave të komunitetit. Por historia tregon se ndërhyrjet e fshehta kanë ndodhur.
Krijuesit e përmbajtjes nuk u besojnë algoritmeve
Krijuesi Alex Pearlman thotë se videot e tij penalizohen kur përmend platforma të tjera si YouTube, ose kur flet për tema të ndjeshme si Jeffrey Epstein. Disa nga videot e tij u hoqën nga TikTok pa shpjegim dhe u lanë me “shkelje”, duke e detyruar të përdorte kode si “njeriu i ishullit”. Ai beson se shumë krijues po ndryshojnë gjuhën për t’i pëlqyer algoritmit.
Shembuj të ndërhyrjeve të fshehta
Hetime të BBC, Human Rights Watch dhe dokumente të rrjedhura kanë zbuluar raste kur platformat kanë ulur qëllimisht shikueshmërinë e disa përdoruesve – për shembull, postime pro-palestineze apo përmbajtje nga persona të caktuar. TikTok gjithashtu pranoi se ka pasur një buton të brendshëm me të cilin mund t’i bënte disa video virale.
Pse ndodh kjo?
Ekspertët thonë se rregullat e paqarta dhe mungesa e transparencës i bëjnë përdoruesit të hamendësojnë se çfarë lejohet e çfarë jo. Kjo ka krijuar një kulturë të vetë-censurës dhe të gjuhës së koduar.
Në vitin 2025, madje u përhapën mijëra postime për një festival të rremë në Los Angeles – një shembull i çuditshëm se si komunitetet mund të sillen në një mjedis ku askush nuk e kupton plotësisht algoritmin. /Skyweb.al
















