E mërkurë, 18 Qershor, 2025
  • Hyr
SkyWeb.al
  • Kreu
  • Aktualitet
  • Investigim
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • OP-ED
Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
  • Kreu
  • Aktualitet
  • Investigim
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • OP-ED
Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
SkyWeb.al
Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
Kreu Aviacion

Jetike për fluturimin, çfarë janë “flapset” që hapen poshtë krahëve të avionit pak para ngjitjes?

SkyWeb Nga SkyWeb
18 Qershor, 2025
in Aviacion, Kryesore
A A
0
Jetike për fluturimin, çfarë janë “flapset” që hapen poshtë krahëve të avionit pak para ngjitjes?

xr:d:DAF-KFInO14:3,j:3450177504019894223,t:24022908

Share on FacebookShare on WhatsApp

Nëse keni vëzhguar ndonjëherë krahët një avioni që pozicionohet për ngritje, pak para se të fillojë marrjen e shpejtësisë, vërehet një zgjerim i krahëve në pjesën e pasme. Në gjuhën teknike ato quhen “flaps” nga pilotët dhe inxhinierët dhe kanë një rol jetik gjatë momenteve të para pas shkëputjes së avionit nga toka.

Çfarë bëjnë flapset?
Flapset janë sipërfaqe të lëvizshme në pjesën e pasme të krahëve të avionit. Kur hapen, ato ndryshojnë formën e krahut duke i shtuar atij sipërfaqe dhe lakim. Kjo lejon që krahu të prodhojë më shumë ngritje edhe në shpejtësi më të ulët, duke e ndihmuar avionin të shkëputet nga pista më herët.

Ato mund të hapen pak, kur avioni është i lehtë dhe kushtet atmosferike të volitshme, por edhe shumë kur kemi të bëjmë me avion të rëndë, pistë të shkurtër dhe mot të nxehtë.

Hapen më shumë kur:

  • pista është e shkurtër,

  • avioni është i ngarkuar me peshë të madhe,

  • ndodhet në aeroport me lartësi të madhe mbidetare,

  • moti është shumë i nxehtë (ku ajri është më i hollë dhe gjenerimi i ngritjes është më i vështirë).

Më shumë “flaps” do të thotë ngritje më e hershme, kënd ngjitjeje më i pjerrët dhe rrezik më i ulët për tejkalim të pistës.

Siguria para gjithçkaje

Vendosja e saktë e pozicionit të flapsave është pjesë standarde e kontrollit para ngritjes. Por historia e aviacionit ka treguar se harrimi i flapsave mund të ketë pasoja fatale.
Në aksidentin e njohur të Delta 727 në Dallas, si dhe në një incident me një Boeing 737-800 të dokumentuar nga NASA, mosvendosja e flapsave për ngritje ishte shkaku kryesor i dështimit. Dyshohet se një problem me pozicionimin e “flapseve” shkaktoi edhe aksidentin e fundit me Air India.


Këto ngjarje çuan në përmirësimin e procedurave të kontrollit në kabinë, ku sot përdoret sistemi i rreptë “kontroll-përgjigje”, ku një pilot urdhëron dhe tjetri verifikon, duke eliminuar mundësinë e gabimeve të heshtura.

Balanca mes ngritjes dhe performancës së ngjitjes

Megjithatë, flapsat nuk hapen gjithmonë maksimalisht. Hapja e plotë shton ndjeshëm rezistencën e ajrit (drag), gjë që ul shpejtësinë e ngjitjes dhe rrit konsumin e karburantit. Prandaj, shumica e ngritjeve bëhen me pozicione të ndërmjetme të flapsave: sa për të garantuar ngritje të sigurt, por pa kompromentuar efikasitetin në fazën e ngjitjes.

Një manovër që ndihmon avionët të shkëputen më herët, më lart dhe më të sigurt

Kur përdoren siç duhet, flapsat i lejojnë avionët të ngrihen me më pak pistë, të fitojnë lartësi më shpejt dhe të fillojnë fluturimin me më shumë kontroll. Është një nga ato elementë të thjeshtë aerodinamikë që, edhe pse shpesh kalojnë pa u vënë re nga pasagjerët, janë thelbësorë për sigurinë e çdo ngritjeje.

Herën tjetër kur të hipni në avioni, shikoni se si lëvizin “flapset” pak para se të pozicionoheni në pistë për ngjitje! /skyweb.al

Etiketat: avionetflapsfluturim
Artikulli para

Vjena humb vendin e parë, qytetet me cilësinë më të lartë të jetesës në botë

Artikulli pas

Gazeta e njohur greke: Si arriti në majë miliarderi i parë shqiptar, rrugëtimi i Samir Manes

SkyWeb

SkyWeb

Nga Kategoria

Dokumentet që duhet të keni me vete nëse udhëtoni me makinë jashtë Shqipërisë
Ekonomi

Dokumentet që duhet të keni me vete nëse udhëtoni me makinë jashtë Shqipërisë

18 Qershor, 2025
Grupi 4iG emëron Tamás Tábori si CEO interim të ONE Albania
Ekonomi

Grupi 4iG emëron Tamás Tábori si CEO interim të ONE Albania

18 Qershor, 2025
Shqipëria “udhëheq” fluturimet komerciale, të parët në Europë me rreth 160% më shumë se para pandemisë
Aviacion

Shqipëria “udhëheq” fluturimet komerciale, të parët në Europë me rreth 160% më shumë se para pandemisë

18 Qershor, 2025
Vjena humb vendin e parë, qytetet me cilësinë më të lartë të jetesës në botë
Aktualitet

Vjena humb vendin e parë, qytetet me cilësinë më të lartë të jetesës në botë

18 Qershor, 2025
Mbi 170 milionë USD taksa makinash të papaguara, DPSHTRR fillon marrjen e masave
Ekonomi

Mbi 170 milionë USD taksa makinash të papaguara, DPSHTRR fillon marrjen e masave

18 Qershor, 2025
Ura mbi Bunë mbetet peng e burokracive
Aktualitet

Ura mbi Bunë mbetet peng e burokracive

17 Qershor, 2025
Artikulli pas
Gazeta e njohur greke: Si arriti në majë miliarderi i parë shqiptar, rrugëtimi i Samir Manes

Gazeta e njohur greke: Si arriti në majë miliarderi i parë shqiptar, rrugëtimi i Samir Manes

Lini një Përgjigje Anuloje përgjigjen

Adresa juaj email s’do të bëhet publike. Fushat e domosdoshme janë shënuar me një *

Të Përzgjedhura

Instalimi i DPI-ve pa kuadër ligjor: Rrezik për censurë dhe shkelje privatësie
Investigim

Instalimi i DPI-ve pa kuadër ligjor: Rrezik për censurë dhe shkelje privatësie

Nga SkyWeb
27 Maj, 2025
0

Autor: Emirjon Senja Shqipëria mbetet e ekspozuar ndaj rreziqeve kibernetike, mirëpo instalimi – pa një kuadër të qartë rregullator –...

Lexo të plotë
Dikur avionët me 4 motorë sundonin qiellin, kurse tani po zhduken: Pse?

Dikur avionët me 4 motorë sundonin qiellin, kurse tani po zhduken: Pse?

31 Maj, 2025
Deutsche Aircraft prezanton avionin që do të bëjë revolucion në drejtim të kostos së fluturimit

Deutsche Aircraft prezanton avionin që do të bëjë revolucion në drejtim të kostos së fluturimit

29 Maj, 2025
Qeveria përzgjedh kompaninë që do të projektojë hekurudhën Rrogozhinë-Vlorë

Qeveria përzgjedh kompaninë që do të projektojë hekurudhën Rrogozhinë-Vlorë

14 Prill, 2025
Kompanitë celulare rrisin fitimet gjatë 2024

Kompanitë celulare rrisin fitimet gjatë 2024

14 Maj, 2025

Të Fundit

Kinemaja në Pedonale – “Open Cinema 2025” Rikthehet me Filma, Muzikë dhe Homazhe për Ikonat e Artit

Kinemaja në Pedonale – “Open Cinema 2025” Rikthehet me Filma, Muzikë dhe Homazhe për Ikonat e Artit

18 Qershor, 2025
Dokumentet që duhet të keni me vete nëse udhëtoni me makinë jashtë Shqipërisë

Dokumentet që duhet të keni me vete nëse udhëtoni me makinë jashtë Shqipërisë

18 Qershor, 2025
Grupi 4iG emëron Tamás Tábori si CEO interim të ONE Albania

Grupi 4iG emëron Tamás Tábori si CEO interim të ONE Albania

18 Qershor, 2025
Kostoja reale e “zhvillimit:” 15 jetë të humbura në 4 muaj

Kostoja reale e “zhvillimit:” 15 jetë të humbura në 4 muaj

18 Qershor, 2025
SkyWeb.al

Skyweb.al është një portal informativ i pavarur që sjell lajmet më të rëndësishme dhe të verifikuara nga vendi dhe bota. Me një qasje profesionale dhe të thelluar, duke u ofruar lexuesve një pasqyrë të plotë dhe të balancuar të ngjarjeve që formësojnë realitetin tonë.

Na ndiqni

© 2025 SkyWeb.al - Mundësuar nga E/Digital Studio

Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
  • Kreu
  • Aktualitet
  • Investigim
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • OP-ED

© 2025 SkyWeb.al - Mundësuar nga E/Digital Studio

Mirësevini!

Hyni në llogarinë tuaj.

Keni harruar fjalëkalimin?

Riktheni fjalëkalimin

Ju lutem shkruani username ose email

Hyr