• Kreu
  • Aktualitet
  • Fokus
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • OP-ED
  • Kush jemi ne
E enjte, 18 Shtator, 2025
  • Hyr
SkyWeb.al
  • Kreu
  • Aktualitet
  • Fokus
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • OP-ED
Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
  • Kreu
  • Aktualitet
  • Fokus
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • OP-ED
Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
SkyWeb.al
Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
Kreu Aviacion

Jetike për fluturimin, çfarë janë “flapset” që hapen poshtë krahëve të avionit pak para ngjitjes?

SkyWeb Nga SkyWeb
18 Qershor, 2025
in Aviacion, Kryesore
A A
0
Jetike për fluturimin, çfarë janë “flapset” që hapen poshtë krahëve të avionit pak para ngjitjes?

xr:d:DAF-KFInO14:3,j:3450177504019894223,t:24022908

Share on FacebookShare on WhatsApp

Nëse keni vëzhguar ndonjëherë krahët një avioni që pozicionohet për ngritje, pak para se të fillojë marrjen e shpejtësisë, vërehet një zgjerim i krahëve në pjesën e pasme. Në gjuhën teknike ato quhen “flaps” nga pilotët dhe inxhinierët dhe kanë një rol jetik gjatë momenteve të para pas shkëputjes së avionit nga toka.

Çfarë bëjnë flapset?
Flapset janë sipërfaqe të lëvizshme në pjesën e pasme të krahëve të avionit. Kur hapen, ato ndryshojnë formën e krahut duke i shtuar atij sipërfaqe dhe lakim. Kjo lejon që krahu të prodhojë më shumë ngritje edhe në shpejtësi më të ulët, duke e ndihmuar avionin të shkëputet nga pista më herët.

Ato mund të hapen pak, kur avioni është i lehtë dhe kushtet atmosferike të volitshme, por edhe shumë kur kemi të bëjmë me avion të rëndë, pistë të shkurtër dhe mot të nxehtë.

Hapen më shumë kur:

  • pista është e shkurtër,

  • avioni është i ngarkuar me peshë të madhe,

  • ndodhet në aeroport me lartësi të madhe mbidetare,

  • moti është shumë i nxehtë (ku ajri është më i hollë dhe gjenerimi i ngritjes është më i vështirë).

Më shumë “flaps” do të thotë ngritje më e hershme, kënd ngjitjeje më i pjerrët dhe rrezik më i ulët për tejkalim të pistës.

Siguria para gjithçkaje

Vendosja e saktë e pozicionit të flapsave është pjesë standarde e kontrollit para ngritjes. Por historia e aviacionit ka treguar se harrimi i flapsave mund të ketë pasoja fatale.
Në aksidentin e njohur të Delta 727 në Dallas, si dhe në një incident me një Boeing 737-800 të dokumentuar nga NASA, mosvendosja e flapsave për ngritje ishte shkaku kryesor i dështimit. Dyshohet se një problem me pozicionimin e “flapseve” shkaktoi edhe aksidentin e fundit me Air India.


Këto ngjarje çuan në përmirësimin e procedurave të kontrollit në kabinë, ku sot përdoret sistemi i rreptë “kontroll-përgjigje”, ku një pilot urdhëron dhe tjetri verifikon, duke eliminuar mundësinë e gabimeve të heshtura.

Balanca mes ngritjes dhe performancës së ngjitjes

Megjithatë, flapsat nuk hapen gjithmonë maksimalisht. Hapja e plotë shton ndjeshëm rezistencën e ajrit (drag), gjë që ul shpejtësinë e ngjitjes dhe rrit konsumin e karburantit. Prandaj, shumica e ngritjeve bëhen me pozicione të ndërmjetme të flapsave: sa për të garantuar ngritje të sigurt, por pa kompromentuar efikasitetin në fazën e ngjitjes.

Një manovër që ndihmon avionët të shkëputen më herët, më lart dhe më të sigurt

Kur përdoren siç duhet, flapsat i lejojnë avionët të ngrihen me më pak pistë, të fitojnë lartësi më shpejt dhe të fillojnë fluturimin me më shumë kontroll. Është një nga ato elementë të thjeshtë aerodinamikë që, edhe pse shpesh kalojnë pa u vënë re nga pasagjerët, janë thelbësorë për sigurinë e çdo ngritjeje.

Herën tjetër kur të hipni në avioni, shikoni se si lëvizin “flapset” pak para se të pozicionoheni në pistë për ngjitje! /skyweb.al

Etiketat: avionetflapsfluturim
Artikulli para

Vjena humb vendin e parë, qytetet me cilësinë më të lartë të jetesës në botë

Artikulli pas

Gazeta e njohur greke: Si arriti në majë miliarderi i parë shqiptar, rrugëtimi i Samir Manes

SkyWeb

SkyWeb

Nga Kategoria

INSTAT raporton rritje të fortë të numrit të turistëve në shkurt 2025, detajet
Kryesore

Çmimet largojnë italianët nga bregdeti shqiptar, polakët nuk lëvizin

18 Shtator, 2025
Shpopullimi, bie ndjeshëm numri i nxënësve në arsimin 9-vjeçar
Ekonomi

Formulari i ri DIVA, dokumentet që duhet të ruani për të marrë kompensimin për fëmijët

18 Shtator, 2025
OBSH thotë se Shqipëria po boshatiset nga mjekët: Çdo vit ikën një brez i diplomuar
Aktualitet

OBSH thotë se Shqipëria po boshatiset nga mjekët: Çdo vit ikën një brez i diplomuar

18 Shtator, 2025
Kompania ajrore vendos rregulla strikte për bateritë e pajisjeve të pasagjerëve gjatë fluturimit
Aviacion

Kompania ajrore vendos rregulla strikte për bateritë e pajisjeve të pasagjerëve gjatë fluturimit

18 Shtator, 2025
EUROSTAT: Inflacioni në gusht arrin 2.3%, argëtimi dhe kultura dominojnë rritjen
Ekonomi

EUROSTAT: Inflacioni në gusht arrin 2.3%, argëtimi dhe kultura dominojnë rritjen

17 Shtator, 2025
Nga paga minimale 500 euro deri te mbështetjet për sipërmarrësit, programi i qeverisë së re
Ekonomi

Nga paga minimale 500 euro deri te mbështetjet për sipërmarrësit, programi i qeverisë së re

17 Shtator, 2025
Artikulli pas
Gazeta e njohur greke: Si arriti në majë miliarderi i parë shqiptar, rrugëtimi i Samir Manes

Gazeta e njohur greke: Si arriti në majë miliarderi i parë shqiptar, rrugëtimi i Samir Manes

Lini një Përgjigje Anuloje përgjigjen

Adresa juaj email s’do të bëhet publike. Fushat e domosdoshme janë shënuar me një *

Të Përzgjedhura

GRAFIKËT/ Sigurimi i makinave, rriten të ARDHURAT nga primet, por jo DËMSHPËRBLIMET për aksidentet, AMF hesht
Ekonomi

GRAFIKËT/ Sigurimi i makinave, rriten të ARDHURAT nga primet, por jo DËMSHPËRBLIMET për aksidentet, AMF hesht

Nga SkyWeb
12 Gusht, 2025
0

Kur Autoriteti i Mbikëqyrjes Financiare, organi rregullator i tregut të sigurimeve në Shqipëri, ndryshoi faktorët e riskut për caktimin e...

Lexo të plotë
Boeing nis testimin e taksive fluturuese pa shofer

Boeing nis testimin e taksive fluturuese pa shofer

15 Gusht, 2025
1 në 4 familje në Shqipëri me vetëm nje individ, shumica në Tiranë dhe Korçë

1 në 4 familje në Shqipëri me vetëm nje individ, shumica në Tiranë dhe Korçë

9 Qershor, 2025
Edukimi në industrinë e dizajnit dhe multimedias: potenciali që ka Shqipëria në një fshat global

Edukimi në industrinë e dizajnit dhe multimedias: potenciali që ka Shqipëria në një fshat global

2 Shtator, 2025
TIA thyen rekord, mbi 7.8 milionë pasagjerë në 8 muaj

TIA thyen rekord, mbi 7.8 milionë pasagjerë në 8 muaj

5 Shtator, 2025

Të Fundit

Diella “flet” në Kuvend: Disa më kanë quajtur antikushtetuese ngaqë nuk jam njeri

Diella “flet” në Kuvend: Disa më kanë quajtur antikushtetuese ngaqë nuk jam njeri

18 Shtator, 2025
INSTAT raporton rritje të fortë të numrit të turistëve në shkurt 2025, detajet

Çmimet largojnë italianët nga bregdeti shqiptar, polakët nuk lëvizin

18 Shtator, 2025
Shpopullimi, bie ndjeshëm numri i nxënësve në arsimin 9-vjeçar

Formulari i ri DIVA, dokumentet që duhet të ruani për të marrë kompensimin për fëmijët

18 Shtator, 2025
OBSH thotë se Shqipëria po boshatiset nga mjekët: Çdo vit ikën një brez i diplomuar

OBSH thotë se Shqipëria po boshatiset nga mjekët: Çdo vit ikën një brez i diplomuar

18 Shtator, 2025
  • Kreu
  • Aktualitet
  • Fokus
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • OP-ED
  • Kush jemi ne

© 2025 SkyWeb.al - Mundësuar nga E/Digital Studio

Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
  • Kreu
  • Aktualitet
  • Fokus
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • OP-ED

© 2025 SkyWeb.al - Mundësuar nga E/Digital Studio

Mirësevini!

Hyni në llogarinë tuaj.

Keni harruar fjalëkalimin?

Riktheni fjalëkalimin

Ju lutem shkruani username ose email

Hyr