Norvegjia po ndërton aktualisht tunelin më të gjatë dhe më të thellë nënujor të automobilave, i cili synon të shkurtojë ndjeshëm kohën e udhëtimit midis qyteteve bregdetare dhe të bëhet një hallkë kyçe e autostradës pa tragete përgjatë bregut perëndimor të vendit.
Tuneli, i quajtur Rogfast (Rogaland fastforbindelse), do të jetë 27 kilometra i gjatë dhe në pikën më të thellë do të zbresë deri në 392 metra nën nivelin e detit. Punimet filluan në janar të vitit 2018, por u pezulluan në fund të vitit 2019 për shkak të tejkalimit të buxhetit, gjë që solli anulimin e kontratave dhe ristrukturimin e projektit. Puna u rifillua në fund të vitit 2021 dhe përfundimi pritet në 2033, me një kosto totale rreth 2.4 miliardë dollarë.
Rogfast do të shkurtojë rreth 40 minuta kohë udhëtimi midis Bergen dhe Stavanger, duke zëvendësuar udhëtimet aktuale me traget. Tuneli do të ketë dy tuba të ndarë, secili me nga dy korsi, si dhe një rrethrrotullim të dyfishtë në 260 metra thellësi që lidhet me një tunel drejt komunës më të vogël të Norvegjisë, ishullit Kvitsøy.
Përmasat dhe thellësia e tunelit sjellin sfida të mëdha teknologjike, ndaj po përdoren pajisje shumë të avancuara si lazerë, sisteme moderne ventilimi, sinjalizim inteligjent që zbulon në kohë reale problemet dhe trafikun, si dhe kamera e radarë për monitorimin e lëvizjes së automjeteve.
Rogfast është pjesë e projektit të madh të modernizimit të autostradës bregdetare E39, e cila shtrihet për rreth 1,100 kilometra nga Trondheim në veri deri në Kristiansand në jug. Aktualisht, për ta përshkuar këtë rrugë duhen rreth 21 orë dhe përdoren shtatë tragete. Synimi afatgjatë është eliminimi i trageteve përmes ndërtimit të tuneleve dhe urave të reja—me përfundimin e plotë të projektit që nuk pritet para vitit 2050.
Sot, tuneli më i gjatë në botë me një segment nënujor është Seikan në Japoninë veriore, me një gjatësi totale prej 53.85 km, ndërsa pjesa nënujor është 23.3 km. Tuneli Channel mes Anglisë dhe Francës është 50.46 km, me një segment nënujor prej 37.9 km. Megjithatë, Rogfast do të jetë më i thellë se të dy këto tunele, pasi Seikan arrin deri në 240 metra nën nivelin e detit, ndërsa Channel 115 metra. /Skyweb.al















