• Kreu
  • Aktualitet
  • Fokus
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • Shëndet
  • OP-ED
  • Kush jemi ne
  • Terms and conditions
  • Privacy Policy
E hënë, 8 Qershor, 2026
  • Hyr
SkyWeb.al
  • Kreu
  • Aktualitet
  • Fokus
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • Shëndet
  • OP-ED
Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
SkyWeb.al
  • Kreu
  • Aktualitet
  • Fokus
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • Shëndet
  • OP-ED
Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
SkyWeb.al
Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
Kreu Shëndet

Aspirina mund të zvogëlojë rrezikun e kancerit, shkencëtarët zbulojnë arsyet

Editor Nga Editor
24 Prill, 2026
në Shëndet
A A
0
Aspirina mund të zvogëlojë rrezikun e kancerit, shkencëtarët zbulojnë arsyet
Share on FacebookShare on WhatsApp

Një ilaç 4,000-vjeçar, i përdorur më së shumti për trajtimin e dhimbjes, parandalon formimin dhe përhapjen e disa tumoreve në trup, zbulime që tashmë po ndryshojnë politikat shëndetësore, shkruan BBC.

Nick James, një zejtar britanik mobiljesh në mesin e të 40-ave, filloi të shqetësohej për shëndetin pasi nëna e tij vdiq nga kanceri dhe vëllai i tij, së bashku me disa anëtarë të tjerë të familjes, zhvilluan më pas kancer të zorrës së trashë. Ai vendosi të bëjë testim gjenetik dhe rezultoi se mbante një gjen të dëmtuar që shkakton Sindromën Lynch, një gjendje që rrit ndjeshëm rrezikun për këtë lloj kanceri.

Ndihma erdhi nga një burim i papritur, kur James u bë personi i parë që u regjistrua në një provë klinike për të testuar nëse një dozë e përditshme aspirine, një qetësues i zakonshëm pa recetë, mund të mbrojë nga zhvillimi i kancerit.

Në varësi të mutacionit gjenetik, 10–80% e personave me sindromën Lynch do të zhvillojnë kancer të zorrës së trashë gjatë jetës së tyre. Por deri tani, gjërat duken mirë për James. “Ai ka marrë aspirinë prej 10 vitesh me ne dhe deri tani nuk ka zhvilluar kancer,” thotë John Burn, profesor i gjenetikës klinike në Universitetin e Newcastle, i cili udhëhoqi studimin.

Duket pothuajse e pabesueshme, por ka kohë që ekzistojnë indikacione se ky ilaç mund të ulë rrezikun e përhapjes së kancerit kolorektal, apo edhe të parandalojë shfaqjen e tij. Gjatë vitit të fundit, një sërë studimesh e kanë forcuar këtë provë. Disa vende tashmë kanë ndryshuar udhëzimet mjekësore për të përfshirë këtë pilulë si mbrojtje të parë për personat me rrezik të lartë (edhe pse ekspertët theksojnë se kjo duhet bërë vetëm nën mbikëqyrjen e mjekut). Dhe më në fund po kuptojmë arsyet pse ajo ka këtë efekt misterioz.

Rrënjë të lashta

Zbulimet e fundit sjellin një kthesë të jashtëzakonshme në historinë e një prej ilaçeve më të vjetra dhe më efektive. Në fund të shekullit të 19-të, arkeologët zbuluan pllaka balte 4,400-vjeçare nga qyteti i lashtë mesopotamian Nippur (në Irakun e sotëm), që përmbanin lista ilaçesh të përbëra nga përbërës bimorë, shtazorë dhe mineralë. Mes tyre kishte udhëzime për një substancë të nxjerrë nga pema e shelgut.

Sot dimë se ajo përmban salicinë, një kimikat që trupi e shndërron në acid salicilik, i cili ndihmon në lehtësimin e dhimbjes. Ai është shumë i ngjashëm në strukturë me aspirinën moderne (acid acetilsalicilik), por më irritues për stomakun. Edhe qytetërime të tjera të lashta – si egjiptianët, grekët dhe romakët, e përdornin këtë ilaç.

Studimi modern i kësaj substance filloi në vitin 1763, kur prifti anglez Edward Stone përshkroi vetitë kundër temperaturës të lëvores së tharë të shelgut. Një shekull më vonë, shkencëtarët arritën të sintetizonin acidin salicilik në një formë më pak agresive, acid acetilsalicilik dhe e hodhën në treg me emrin Bayer.

Një shekull më pas, u vunë re përfitime të tjera të papritura: aspirina mund të parandalojë sëmundjet kardiovaskulare duke ulur rrezikun e mpiksjes së gjakut. Për këtë arsye, organizata si NHS në Mbretërinë e Bashkuar rekomandojnë doza të ulëta ditore për personat me rrezik të lartë për infarkt apo goditje në tru.

Që nga viti 1972, u sugjerua edhe roli i saj në parandalimin e kancerit, pasi studimet tek minjtë treguan se aspirina reduktonte përhapjen e tumoreve (metastazën). Megjithatë, nuk ishte e qartë nëse ky efekt do të vlente edhe për njerëzit.

Një pikë kthese erdhi në vitin 2010, kur studiuesi Peter Rothwell analizoi të dhënat ekzistuese dhe zbuloi se aspirina ulte si incidencën ashtu edhe përhapjen e kancerit, duke rritur interesin për këtë fushë.

Prova në rritje

Në vitin 2020, studimi i John Burn me 861 pacientë me sindromën Lynch tregoi se një dozë ditore 600 mg aspirine për të paktën dy vite uli rrezikun e kancerit kolorektal me rreth 50%. Studime të mëtejshme sugjerojnë se edhe doza më të ulëta (75–100 mg) mund të jenë po aq efektive.

Në Suedi, një tjetër studim me 2,980 pacientë tregoi se aspirina uli më shumë se përgjysmën e rrezikut të rikthimit të kancerit pas operacionit. Si rezultat, që nga viti 2026, pacientët me kancer të zorrës në Suedi po testohen për mutacione specifike dhe u rekomandohet aspirinë nëse i kanë ato.

Si funksionon?

Mekanizmi nuk është plotësisht i qartë. Aspirina ndikon si brenda ashtu edhe jashtë qelizave. Ajo frenon një enzimë të quajtur COX-2, e cila ndihmon në prodhimin e substancave që nxisin rritjen e pakontrolluar të qelizave.

Një teori tjetër sugjeron se aspirina ul nivelet e një faktori të mpiksjes së gjakut (tromboxani), duke ndihmuar sistemin imunitar të zbulojë dhe shkatërrojë qelizat kancerogjene.

A është zgjidhje për të gjithë?

Ende nuk është e qartë kush duhet ta marrë aspirinën rregullisht. Disa studiues besojnë se përfitimet janë të mëdha, por të tjerë theksojnë rreziqet – si gjakderdhja e brendshme, ulçerat dhe hemorragjitë.

Prandaj, shumica e ekspertëve rekomandojnë përdorimin e saj vetëm për grupe specifike pacientësh, si ata me sindromën Lynch ose ata që kanë pasur kancer të zorrës.

Në çdo rast, duhet gjithmonë të konsultoheni me mjekun para se të filloni përdorimin e aspirinës.

/skyweb.al

Etiketat: aspirinaKancer
Artikulli para

Procedohet biznesmeni Qemal Dedja ! Pallat pa leje dhe mashtrim për blerje apartamentesh

Artikulli pas

Qeveria miraton koeficientin 6.4% për llogaritjen e pensioneve të reja, çfarë ndryshon për 2026

Editor

Editor

Nga Kategoria

A po humbet pushimi i drekës në epokën e ushqimit të shpejtë?
Shëndet

A po humbet pushimi i drekës në epokën e ushqimit të shpejtë?

8 Qershor, 2026
Si po bien vajzat e mitura në kurthin e obsesionit për kujdesin ndaj lëkurës
Shëndet

Si po bien vajzat e mitura në kurthin e obsesionit për kujdesin ndaj lëkurës

8 Qershor, 2026
Gjenet e rezistencës ndaj antibiotikëve gjenden në oqeanet e gjithë botës
Shëndet

Gjenet e rezistencës ndaj antibiotikëve gjenden në oqeanet e gjithë botës

8 Qershor, 2026
Testohet te njerëzit vaksina e parë e krijuar nga inteligjenca artificiale
Shëndet

Testohet te njerëzit vaksina e parë e krijuar nga inteligjenca artificiale

6 Qershor, 2026
Zbulimi premtues, trajtimi i ri frenon sëmundjen vdekjeprurëse të mushkërive
Shëndet

Zbulimi premtues, trajtimi i ri frenon sëmundjen vdekjeprurëse të mushkërive

6 Qershor, 2026
Tregu i ri i luksit: Si po kthehet jetëgjatësia në industrinë e radhës për miliarderët
Shëndet

Tregu i ri i luksit: Si po kthehet jetëgjatësia në industrinë e radhës për miliarderët

6 Qershor, 2026
Artikulli pas
Qeveria miraton koeficientin 6.4% për llogaritjen e pensioneve të reja, çfarë ndryshon për 2026

Qeveria miraton koeficientin 6.4% për llogaritjen e pensioneve të reja, çfarë ndryshon për 2026

Lini një Përgjigje Anuloje përgjigjen

Adresa juaj email s’do të bëhet publike. Fushat e domosdoshme janë shënuar me një *

Të Përzgjedhura

Banka Kombëtare Tregtare feston 100-vjetorin e rrënjëve të saj me një mbrëmje gala në Teatrin Kombëtar të Operës, Baletit dhe Ansamblit Popullor
Ekonomi

Banka Kombëtare Tregtare feston 100-vjetorin e rrënjëve të saj me një mbrëmje gala në Teatrin Kombëtar të Operës, Baletit dhe Ansamblit Popullor

Nga SkyWeb
21 Nëntor, 2025
0

Banka Kombëtare Tregtare, institucioni financiar më i madh në vend, kremtoi 100-vjetorin e rrënjëve të saj me një mbrëmje gala...

Lexo të plotë
BE-ja nuk ka shumë oreks të përzihet me llogaritë e Trumpit dhe Netanyahut në Gjirin Persik

BE-ja nuk ka shumë oreks të përzihet me llogaritë e Trumpit dhe Netanyahut në Gjirin Persik

16 Mars, 2026
Presidenti Begaj mesazh për Vitin e Ri: 2026 duhet të kthejë standardin evropian në realitet për çdo familje

Presidenti Begaj mesazh për Vitin e Ri: 2026 duhet të kthejë standardin evropian në realitet për çdo familje

31 Dhjetor, 2025
Paraja në qarkullim arrin shifër rekord në Shqipëri, gjysma jashtë bankave

Paraja në qarkullim arrin shifër rekord në Shqipëri, gjysma jashtë bankave

3 Shtator, 2025
Reshjet e nëntorit rekord, Shqipëria më e goditura në rajon

Reshjet e nëntorit rekord, Shqipëria më e goditura në rajon

4 Dhjetor, 2025

Të Fundit

Gjenerata Z kërkon “kokën” e tij dhe të Berishës, Rama letër mediave të huaja: Janë vetëm 2 mijë veta në shesh

A po jep Rama shenja zbutjeje ndaj protestës? Udhëzimi për deputetët dhe një paralajmërim

8 Qershor, 2026
Zgjimi i Gen Z shqiptare

Zgjimi i Gen Z shqiptare

8 Qershor, 2026
A po humbet pushimi i drekës në epokën e ushqimit të shpejtë?

A po humbet pushimi i drekës në epokën e ushqimit të shpejtë?

8 Qershor, 2026
Si po bien vajzat e mitura në kurthin e obsesionit për kujdesin ndaj lëkurës

Si po bien vajzat e mitura në kurthin e obsesionit për kujdesin ndaj lëkurës

8 Qershor, 2026
  • Kreu
  • Aktualitet
  • Fokus
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • Shëndet
  • OP-ED
  • Kush jemi ne
  • Terms and conditions
  • Privacy Policy

© 2026 SkyWeb.al - Zhvilluar nga E/Digital Studio

Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
  • Kreu
  • Aktualitet
  • Fokus
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • Shëndet
  • OP-ED

© 2026 SkyWeb.al - Zhvilluar nga E/Digital Studio

Mirësevini!

Hyni në llogarinë tuaj.

Keni harruar fjalëkalimin?

Riktheni fjalëkalimin

Ju lutem shkruani username ose email

Hyr