Në një kohë kur sendet luksoze janë bërë më të aksesueshme se kurrë më parë, super të pasurit e botës po ndryshojnë mënyrën se si i shpenzojnë paratë e tyre. Në vend që të investojnë në prona madhështore, orë të rralla apo verëra të çmuara, elita financiare po largohet nga ideja e posedimit të luksit tradicional dhe po përqendrohet gjithnjë e më shumë tek përjetimet unike dhe shërbimet e personalizuara, ato që nuk mund të shiten, kopjohen apo posedohen nga të tjerët.
Rënia e ndjeshme në tregun e sendeve të luksit është shenjë e qartë e këtij ndryshimi. Sipas raportit të fundit nga Knight Frank, një indeks i mallrave luksoze të mbajtura si investime, përfshirë orë, verë, makina klasike, arte dhe bizhuteri ka pësuar një rënie prej 6% që nga kulmi i tij. Për më tepër, tregu i orëve të dorës së dytë, që dikur përjetonte rritje të furishme, ka pësuar ulje çmimesh deri në 30% në raport me vitin 2022.
Edhe në tregun e pasurive të paluajtshme luksoze, tendencat po ndryshojnë. Shtëpitë “trophy” ato prona ikonike në zonat më të kërkuara si Londra apo Parisi nuk po shiten më me të njëjtin entuziazëm si më parë. Shumë nga këto prona po qëndrojnë në treg për periudha të gjata, ndërsa blerësit e nivelit të lartë po bëhen më selektivë.
Kjo zhvendosje në sjelljen e konsumit nuk është vetëm një pasojë e kushteve ekonomike apo e ngopjes me luks. Në thelb të këtij ndryshimi qëndron nevoja për diferencim. Në një botë ku çdokush mund të blejë çanta firmato ose të udhëtojë me klasin e parë, pasanikët po kërkojnë mënyra të reja për të afirmuar statusin e tyre, jo përmes gjërave që zotërojnë, por përmes përvojave që vetëm ata mund të kenë.
“Kur luksi bëhet i zakonshëm, ai humbet vlerën si simbol statusi”, shkruan në një artikull TheEconomist.
Sipas analistëve të luksit, tani vlerësohen më shumë udhëtime, eventet e personalizuara, eksperiencat kulturore të paarritshme dhe qasja në vende apo shërbime që nuk janë në dispozicion të publikut të gjerë.
Një tjetër faktor që ka ndikuar këtë ndryshim është rritja e tregut të mallrave luksoze të dorës së dytë. Platforma të shumta online dhe dyqane të specializuara ofrojnë mundësinë për të blerë sende të shtrenjta me çmime të reduktuara, duke e bërë më të lehtë për një publik më të gjerë hyrjen në “klubin e luksit”. Por për super të pasurit, kjo do të thotë se më pak gjëra janë vërtet ekskluzive.
Për të qenë të veçantë në këtë klimë të re konsumi, shumë prej tyre po i drejtohen “lukseve të paprekshme”. Këto përfshijnë anëtarësime në klube sekrete, akses në aktivitete që nuk reklamohen publikisht dhe madje edhe investime në art të ndarë në “aksione” ku zotërojnë vetëm një pjesë të një vepre të famshme, duke shmangur ekspozimin publik dhe duke ruajtur privatësinë.
Ky transformim në mënyrën e të jetuarit të elitës globale shënon fundin e epokës së “grumbullimit” dhe fillimin e një ere ku rëndësi ka cilësia dhe personalizimi i përvojës. Luksi i ri nuk ka më të bëjë me atë që mund të tregosh, por me atë që mund të përjetosh, vetëm ti. /Skyweb.al