Arktiku po bëhet pjesë gjithnjë e më e lidhur me ekonominë globale, teksa shkrirja e akullit dhe tensionet gjeopolitike po e shndërrojnë rajonin në një korridor të ri strategjik
Aktiviteti në brigjet e Oqeanit Arktik po rritet me ritme të shpejta. Tankerë, anije tregtare, ekspedita kërkimore, mjete të transportit të rëndë, kroçera dhe madje edhe jahte private po qarkullojnë gjithnjë e më shpesh në ujërat e tij. Ky fluks pritet të shtohet sërish në pranverën e vitit 2026, sapo akulli të fillojë të tërhiqet. Shkrirja progresive e kapakut akullnajor po e bën Arktikun më të aksesueshëm dhe më pak të frikshëm sesa dikur.
Në hartat tradicionale, Arktiku duket periferik. Por në një pamje të globit nga poli i veriut bëhet e qartë pse rajoni po merr rëndësi të re strategjike. Ai shërben si pikë lidhëse mes masave tokësore të Euroazisë dhe Amerikës, duke bashkuar nëpërmjet ujërave të tij Atlantikun me Paqësorin. Rajoni përmban rezerva të mëdha nafte, gazi, minerale dhe burime të pasura peshkimi.
Një tjetër arsye kyçe është mundësia për të shkurtuar ndjeshëm rrugët globale të tregtisë. Shumë prej tyre aktualisht kalojnë nëpër Kanalin e Suezit ose atë të Panamasë, korridore që vitet e fundit janë kufizuar nga konfliktet dhe thatësirat. Rrugët e reja veriore mund t’i zëvendësojnë pjesërisht këto pika nevralgjike, duke ulur kostot dhe kohën e transportit ndërkombëtar.
Me këtë shkrirje graduale të akullit, Arktiku po shndërrohet nga një skaj i largët në një nyje të re ekonomike dhe gjeopolitike, ndërsa mënyra se sa shpejt do të hapet plotësisht varet si nga ritmet e ngrohjes globale, ashtu edhe nga dinamika e përplasjes së re midis fuqive të mëdha. /skyweb.al















