• Kreu
  • Aktualitet
  • Fokus
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • Shëndet
  • OP-ED
  • Kush jemi ne
  • Terms and conditions
  • Privacy Policy
E martë, 11 Gusht, 2026
  • Hyr
SkyWeb.al
  • Kreu
  • Aktualitet
  • Fokus
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • Shëndet
  • OP-ED
Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
SkyWeb.al
  • Kreu
  • Aktualitet
  • Fokus
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • Shëndet
  • OP-ED
Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
SkyWeb.al
Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
Kreu Shëndet

Studimi alarmues: Pirja e duhanit para moshës 20 vjeç dyfishon rrezikun e atakut në zemër

Editor Nga Editor
27 Janar, 2026
në Shëndet
A A
0
Studimi alarmues: Pirja e duhanit para moshës 20 vjeç dyfishon rrezikun e atakut në zemër
Share on FacebookShare on WhatsApp

Mosha në të cilën një person fillon të pijë duhan ka një ndikim të madh në rrezikun për sëmundje të zemrës, madje më të madh sesa numri i viteve që ka pirë duhan, sugjeron një studim i ri.

Sipas shkencëtarëve nga Koreja e Jugut, fillimi i pirjes së duhanit para moshës 20 vjeç mund të dyfishojë rrezikun e infarktit dhe goditjes në tru, edhe nëse personi e ka lënë duhanin prej dekadash. Studiues nga Spitali Universitar Kombëtar i Seulit analizuan të dhënat shëndetësore të mbi 9 milionë të rriturve.

Ata zbuluan se personat që kishin nisur të pinin duhan para moshës 20 vjeç kishin rrezik më të lartë për infarkt dhe goditje në tru, krahasuar me ata që kishin filluar pas moshës 30 vjeç.

“Fillimi i pirjes së duhanit në moshë të hershme lidhet me rritjen e rrezikut për infarkt të miokardit dhe goditje në tru,” shkruajnë autorët e studimit në revistën Nature.

“Masat parandaluese kundër duhanpirjes duhet të fokusohen veçanërisht tek adoleshentët dhe të rinjtë.”

Pirja e duhanit është një ndër shkaqet kryesore të sëmundjeve kardiovaskulare, por edhe e problemeve të tjera shëndetësore, si sëmundjet e mushkërive dhe kanceri.

Kimikatet që përmban duhani e bëjnë më të lehtë ngjitjen e substancave yndyrore në muret e arterieve, duke i bllokuar ato dhe duke reduktuar qarkullimin e gjakut. Nëse bllokohen arteriet që furnizojnë zemrën me gjak, kjo mund të çojë në infarkt. Ndërkohë, goditja në tru ndodh kur bllokohen arteriet që furnizojnë trurin.

Hulumtimet tregojnë se sasia e duhanit që pi një person lidhet drejtpërdrejt me rrezikun për sëmundje të zemrës dhe goditje në tru, sa më shumë paketa dhe për sa më shumë vite, aq më i lartë është rreziku.

Megjithatë, pak studime janë fokusuar tek mosha në të cilën njerëzit fillojnë të pinë duhan.

“Në këtë studim synuam të hetojmë më tej rolin e fillimit të hershëm të duhanpirjes në rrezikun e sëmundjeve kardiovaskulare,” shkruajnë studiuesit, të udhëhequr nga Jung Hun Koh.

“Ne hipotezuam se fillimi i duhanit në moshë të re do të ishte një faktor i pavarur rreziku për infarkt, goditje në tru dhe vdekje nga çdo shkak.”

Studimi përfshiu 9,295,979 të rritur koreanë që kishin kryer kontrolle shëndetësore në vitin 2009 dhe që nuk kishin histori të sëmundjeve të zemrës apo goditjes në tru. Rreth 3.7 milionë prej tyre ishin duhanpirës.

Bazuar në të dhënat e vetëdeklaruara përmes pyetësorëve shëndetësorë, studiuesit analizuan moshën e fillimit të duhanpirjes, ekspozimin total ndaj duhanit (i matur në “vite-pako”) dhe statusin e tyre si duhanpirës aktualë ose ish-duhanpirës.

Nga ky grup, pothuajse një e katërta kishin filluar të pinin duhan para moshës 20 vjeç, ndërsa 2 për qind kishin nisur para moshës 15 vjeç.

Më pas, studiuesit analizuan të dhënat për të identifikuar se kush kishte pësuar infarkt, goditje në tru ose kishte ndërruar jetë për çfarëdo shkaku.

Ata i kushtuan vëmendje të veçantë moshës së fillimit të duhanpirjes dhe sasisë totale të duhanit të konsumuar gjatë jetës. Kjo matet me njësi të quajtura “vite-pako”, të cilat llogariten duke shumëzuar numrin e paketave të pira në ditë me numrin e viteve të duhanpirjes, për të vlerësuar ekspozimin e përgjithshëm ndaj duhanit. /skyweb.al

Etiketat: duhanpirjarrezik
Artikulli para

BE jep 171 milionë euro për Ballkanin Perëndimor, përfiton edhe Shqipëria

Artikulli pas

Sllovakia padit BE-në për ndalimin e importeve të gazit rus

Editor

Editor

Nga Kategoria

AI zbulon një sekret të mënyrës si lexojmë: Pse kapërcejmë dhe rilexojmë fjalët?
Shëndet

AI zbulon një sekret të mënyrës si lexojmë: Pse kapërcejmë dhe rilexojmë fjalët?

11 Gusht, 2026
Trump firmos urdhrin për më pak vaksina për fëmijët
Shëndet

Trump firmos urdhrin për më pak vaksina për fëmijët

11 Gusht, 2026
Po i hamë vaktet në orarin e gabuar, kur është koha më e mirë për darkë
Shëndet

Po i hamë vaktet në orarin e gabuar, kur është koha më e mirë për darkë

10 Gusht, 2026
Këta tre faktorë në moshën e mesme mund të vonojnë demencën deri në 13 vite
Shëndet

Këta tre faktorë në moshën e mesme mund të vonojnë demencën deri në 13 vite

10 Gusht, 2026
Mushkonjat kanë të preferuarit e tyre dhe çdo specie ka të vetin
Shëndet

Mushkonjat kanë të preferuarit e tyre dhe çdo specie ka të vetin

10 Gusht, 2026
Sa kushton një dietë e shëndetshme në Shqipëri? Kemi kosto më të ulët se shumica e vendeve të Ballkanit
Shëndet

Sa kushton një dietë e shëndetshme në Shqipëri? Kemi kosto më të ulët se shumica e vendeve të Ballkanit

10 Gusht, 2026
Artikulli pas
Sllovakia padit BE-në për ndalimin e importeve të gazit rus

Sllovakia padit BE-në për ndalimin e importeve të gazit rus

Lini një Përgjigje Anuloje përgjigjen

Adresa juaj email s’do të bëhet publike. Fushat e domosdoshme janë shënuar me një *

Të Përzgjedhura

Presidenti Begaj përkujton 35-vjetorin e Lëvizjes së Dhjetorit ’90: “Çdo hap drejt Europës nderon guximin e studentëve”
Aktualitet

Presidenti Begaj dekreton “Paqen Fiskale”, kur nis zbatimi

Nga SkyWeb
13 Janar, 2026
0

Presidenti i Republikës ka dekretuar ligjin për Paqen Fiskale, duke i hapur rrugë hyrjes së tij në fuqi pas botimit...

Lexo të plotë
Europa rrezikon të mbetet pa naftë deri në prill nëse vijon kriza në Lindjen e Mesme

Europa rrezikon të mbetet pa naftë deri në prill nëse vijon kriza në Lindjen e Mesme

25 Mars, 2026
Nëntë këshilla që iu ndihmojnë të përballoni kohërat e trazuara

Nëntë këshilla që iu ndihmojnë të përballoni kohërat e trazuara

12 Mars, 2026
NASA publikon foto të reja magjepsëse nga Artemis II

NASA publikon foto të reja magjepsëse nga Artemis II

7 Prill, 2026
Pas shqiptarëve të Kosovës bie edhe numri i vizitorëve italianë në Shqipëri

Pas shqiptarëve të Kosovës bie edhe numri i vizitorëve italianë në Shqipëri

29 Korrik, 2025

Të Fundit

AI zbulon një sekret të mënyrës si lexojmë: Pse kapërcejmë dhe rilexojmë fjalët?

AI zbulon një sekret të mënyrës si lexojmë: Pse kapërcejmë dhe rilexojmë fjalët?

11 Gusht, 2026
Më në fund Shqipëria ndalon importin e mishit nga Brazili

Më në fund Shqipëria ndalon importin e mishit nga Brazili

11 Gusht, 2026
Ky shtet europian bën propozimin e pazakontë për të kursyer energjinë gjatë eklipsit

Ky shtet europian bën propozimin e pazakontë për të kursyer energjinë gjatë eklipsit

11 Gusht, 2026
Trump firmos urdhrin për më pak vaksina për fëmijët

Trump firmos urdhrin për më pak vaksina për fëmijët

11 Gusht, 2026
  • Kreu
  • Aktualitet
  • Fokus
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • Shëndet
  • OP-ED
  • Kush jemi ne
  • Terms and conditions
  • Privacy Policy

© 2026 SkyWeb.al - Zhvilluar nga E/Digital Studio

Nuk u gjet asnjë rezultat
Shiko të gjitha
  • Kreu
  • Aktualitet
  • Fokus
  • Ekonomi
  • Turizëm
  • Aviacion
  • Shëndet
  • OP-ED

© 2026 SkyWeb.al - Zhvilluar nga E/Digital Studio

Mirësevini!

Hyni në llogarinë tuaj.

Keni harruar fjalëkalimin?

Riktheni fjalëkalimin

Ju lutem shkruani username ose email

Hyr